BiH
8

"Obećanje, ludom radovanje": U Mostaru se zahuktavaju predizborni radovi

Piše: Željko Miličević
(Foto: Željko Miličević/Klix.ba)
Predizborne kampanje u BiH svaki put obilježi presjecanje vrpca i postavljanje kamena temeljaca, te obećanja političara da će graditi puteve, mostove i šta sve ne. Međutim, čim izbori prođu radovi stanu.

Tako su u vrijeme predizborne kampanje 2006. godine počeli radovi na izgradnji Mostarske južne obilaznice. Političari su tada obećali kako kamioni iz pravca Sarajeva prema zapadnoj Hercegovini uskoro neće prolaziti kroz Mostar već novom modernom obilaznom cestom.

No, Mostarce i danas iritira buka teretnjaka i šlepera koji svakodnevno prolaze kroz samo središte grada.

"Stalno pričaju o toj obilaznici, a evo prođe osam godina, a još lopate nisu zakopali" kaže rezignirano naš sagovornik Miroslav.

Most Sutina nije završen ni nakon četiri godine

Mostarski političari doprinijeli su tome promijenivši, uz blagoslov HNK-a 1997. godine, regulacioni plan i magistralni put M17 sproveli kroz samo središte grada, preko Trga Rondo odnosno Trga Hrvatskih velikana i tako "zakonski" omogućili da se veliki teretnjaci kroz samo središte grada probijaju do zapadne Hercegovine i dalje u Republiku Hrvatsku.

Tokom kampanje za Opće izbore 2010. godine počela je predizborna izgradnja mosta Sutina koji bi trebao cestovno povezati vrh Avenije sa Sjevernim logorom i samim magistralnim putem M17.

Međutim, četiri godine kasnije most nema ni ograde, prilazna cesta s jedne strane nije završena i mnoštvo je drugih nedostataka.

"Ovakvo stanje traje već pune dvije godine. Sa jedne strane do mosta možete automobilom, ali onda nemate gdje, jedino da parkirate i preplivate Neretvu", kaže jedan ogorčeni Mostarac.

Tradicija praznih obećanja i predizbornih radova nije stanovnike grada na Neretvi zaobišla ni ove godine jer su radovi uveliko krenuli. Tako se može primjetiti da se na raskrsnici koja bi trebala povezati nedovršeni most Sutina sa vrhom Avenije krenulo sa postavljanjem semafora nakon 46 saobraćajnih udesa koji su se na ovom mjestu desili u nepunih godinu dana od kada je ova komplikovana raskrsnica sa osam prometnih traka napravljena.

Saznali smo da bi semafori trebali biti pušteni u rad sredinom septembra kada će predizborna kampanja bude u punom jeku. Drugi veći građevinski poduhvat koji se radi u Mostaru u ovo predizborno vrijeme je uređenje parka "Tržnica".

Za park 80.000 KM

Prema riječima Branka Gašpara iz Odjela za urbanizam i građenje Grada Mostara, radi se na sanaciji samog igrališta, njegovom uređenju i opremanju, zatim izgradnji zelenog partera i rasvjete, te postavljanju dječijih igračaka.

Ovaj projekt grad Mostar će koštati oko 80.000 KM i bit će završen početkom oktobra, ponovo pred same izbore. Ni ovo predizborno vrijeme u Mostaru kao nijedno do sada neće proći bez nekog najavljenog mega projekta.

Ovogodišnji mega projekt kojeg su političari obećali realizirati i pretvoriti u zelenu oazu je rudarski kompleks Vihovići - Mostar. Vihovići su dugogodišnja ekološka bomba u Mostaru jer se u to rudarsko okno godinama taložio otpad od starih lijekova kojima je istekao rok do medicinskih rendgena i drugog "opasnog " otpada čije pravilno zbrinjavanje košta dosta novaca.

Još 2009. godine najavljivano je kako će kop Vihovići postati pluća grada Mostar, no ni nakon pet godina ovaj kop nije "prodisao", a najvjerojatnije po dosadašnjim ispunjenim obećanjima političara, Mostar još dugo neće dobiti pluća grada.

Bosanskohercegovački političari uglavnom daju lažna obećanja i unatoč tome birači ih ne kažnjavaju. Od prvih izbora do danas obećanja političara koja se ne ispune zapravo su okosnica kampanja.

No ipak je zabrinjavajuće da građani, odnosno birači, svaki put nasjedaju na lažna obećanja.