{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Novoosnovano udruženje "Ćiro" želi revitalizirati prugu Sarajevo-Pale-Višegrad

F
27.11.2012. u 18:24
0
7
Novoosnovano udruženje "Ćiro" želi revitalizirati prugu Sarajevo-Pale-Višegrad
0
Novoosnovano udruženje "Ćiro" želi revitalizirati prugu Sarajevo-Pale-Višegrad
U Sarajevu je danas osnovano Udruženje građana Park prirode kulturno-istorijskog i ekološkog turizma uska pruga Sarajevo-Pale-Višegrad "Ćiro", čiji je temeljni cilj revitalizirati ovu prugu u svrhu razvoja turizma i očuvanja kulturno-historijskog naslijeđa BiH.
Osnivačkoj skupštini, pored čelnika Željeznica Federacije i RS-a, te drugih članova uključenih u ovaj projekt, prisustvovao je i visoki predstavnik u BiH Valentin Inzko. Za predsjednika Udruženja imenovan je Fadil Čordalija, usvojen je i Statut, te imenovani članovi Skupštine, Upravnog i Nadzornog odbora.

Fadil Čordalija ističe da je riječ o projektu na kojem se radi već nekoliko godina. Ideja je vratiti u funkciju ovu prugu, ali ne na način tradicionalnog komercijalnog teretnog i putničkog saobraćaja, nego iskjučivo na turističkoj osnovi.

"Pruga je sagrađena 1906. godine uz izuzetne napore i sredstva. Međutim, 1978. godine neko je iz ondašnjih političkih krugova prugu ukinuo. Projekt bi bio u funkciji lokalnog stanovništva regije istočne Bosne. Također, namjera nam je da cjelokupan projekt BiH radi u saradnji s Republikom Srbijom, pošto dio pruge već egzistira od Mokre Gore do Višegrada", kazao je on.

Naglašava da će se projekt bazirati na maksimalnom očuvanju okoliša, uz nastojanje da bude originalan, bez ikakvih replika. Kompletna infrastruktura je tu, potrebno je samo postaviti šine, pragove i tucanik.

"Projekt će po jednom kilometru koštati oko 600 do 700 hiljada KM, a ukupna dužina pruge je sto kolikometara. Prva etapa će obuhvatiti 11 kilometara. Ta je pruga arterija megaprojekta, koji će biti kompatibilan s mnogim granama privrede - turizmom, drvnom industrijom, poljoprivredom. Krajevi kojima prolazi su bogati čistim vodama, te ćemo lokalno stanovništvo podstaći na proizvodnju biološke, organske hrane, ali i razvoja lova, ribolova, čuvanja autohtonih sorti voća i slično. Cilj je turistička ponuda 365 dana", zaključio je on.

Čordalija najavljuje da se početak radova na prvoj etapi očekuje u proljeće 2013. godine, a završetak te etape do 2014. godine. Trenutno se završava projektna dokumentacija, te idejni i izvedbeni projekti.

Generalni direktor Bosanskohercegovačke željezničke javne korporacije Hamdija Šaljić smatra da ni Austrija ni Jugoslavija ne bi radile ovaj projekt da nije bilo nekog interesa. Podcrtava da je mreža sada inžinjerski osakaćena - ukinute su uskotračne pruge, a narod se na tom području raselio. Još nekoliko općina je zainteresirano za projekt, a to su Čapljina - Dubrovnik, Prijedor - Sanski Most i Banovići - Zlaća.

"Možda ovdje ima i nostalgije za "Ćirom", ali će se ovo pokazati kao prava ideja. To je trend, a cilj je povratak vrijednostima", istaknuo je on.

Direktor Željeznica RS Dragan Savanović naglašava da su Željeznice RS za ovu ideju, te da sigurno neće stajati na njenom putu, a očekuju da će se u projekt uključiti i Željenice Federacije.

Valentinu Inzku ovom je prigodom uručena Povelja počasnog člana Udruženja. On ne smatra da se od ovog projekta može očekivati da će napraviti čudo, ali ocjenjuje da je riječ o lijepoj, plemenitoj i korisnoj stvari iza koje je velika simbolika.

"Projekt će sigurno povezivati gradove, krajeve i narode koji su na toj pruzi. Prije sto godina smatralo se da je ova zemlja moderna, jer je imala vozove i mislim da se to kulturno naslijeđe može obnoviti. Ova je pruga nešto fantastično, na njoj su u procentu od 99 posto radili građani BiH", poručio je on.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: