BiH
15

Nova školska godina, stari problemi: Djeca povratnika u RS ponovo na instruktivnoj nastavi

Piše: E. G.
Sa protesta djece i roditelja u Sarajevu prošlog ljeta
Sa protesta djece i roditelja u Sarajevu prošlog ljeta
Prvi dan nove školske godine, danas, to ipak neće biti u potpunosti za svu djecu BiH. Neki neće na nastavu jer školske zgrade nisu obnovljene nakon poplava, dok povratnička djeca u pojedinim mjestima u RS-u neće imati normalnu nastavu, jer im nije omogućeno da izučavaju nacionalnu grupu predmeta.

Roditelji bošnjačke djece u RS-u već odavno traže od tamošnjih, ali i državnih i međunarodnih institucija da se prekine s diskriminatorskim odnosom prema njima te da se ispoštuje njihovo ustavno pravo i da im se omogući učenje maternjeg, bosanskog jezika, ali i drugih pedmeta iz nacionalne grupe. U tome im nisu pomogli prošlogodišnji protesti, tužbe, vapaji upućeni Uredu visokog predstavnika u BiH, a cijeli slučaj je ispolitiziran, a naročito će to biti u ovo predizborno vrijeme.

Djeca ne mogu učiti bosanski jezik, ali mogu jezik bošnjačkog naroda, poručio je prije nekoliko dana ministar obrazovanja u RS-u Goran Mutabdžija.

S druge strane ministar obrazovanja FBiH Damir Mašić, danas će posjetiti Novu Kasabu, mjesto gdje će djeca iz Konjević Polja pohađati instruktivnu nastavu jer im vlasti RS-a ne dozvoljavaju da uče bosanski jezik.

"U velikom dijelu RS-a postoji ozbiljan problem kada je u pitanju diskriminacija povratničke djece. Problem je u proteklih godinu dana eskalirao u Konjević Polju i Vrbanjcima, gdje bez obzira na sve ispunjene preduvjete Ministarstvo prosvjete i kulture RS-a iz potpuno politikantskih razloga opstruira djeci koji su pripadnici konstitutivnog naroda minimum prava, a to je pravo ne samo na maternji jezik, nego i pravo na obrazovanje u skladu sa onim što je njihov etnički, vjerski i svaki drugi identitet", kazao je ministar Mašić za Klix.ba.

Mašić podsjeća da je Federalno ministarstvo obrazovanja u saradnji sa Ministarstvom obrazovanja KS i Islamsko zajednicom pokrenulo instruktivnu nastovu za ovu djecu u drugom polugodištu prošle školske godine. Ovi učenici su uspješno savladali nastavu i uspješno položili razred u školi "Vladislav Skarić" u Sarajevu. Radi se o djeci iz Konjević Polja i Vrbanjaca.

"Sada mi praktično nastavljamo s tim, ali sa redovnom školskom godinom na način da evo od jutros kreće instruktivna nastava. Ono što je problem u Vrbanjcima, bez obzira na pregovore između roditelja i resornog ministarstva u RS-u, je ponašanje Ministarstva u RS-u i ministra, koji je prije nekoliko dana jasno rekao neke stvari. Prije svega Ured visokog predstavnika u BiH je nažalost postao nijemi posmatrač prilika bez ikakvih intervencija, a radi se o najgrubljem kršenju osnovnih ljudskih prava. Dokle to sve ide najbolje govori ono što je Mutabdžija rekao, a to je da 'bošnjačka djeca svoj jezik mogu isključivo zvati maternjim, a druga onako kako ona žele'. U 21. vijeku nekome nametati silom takve stvari je neprihvatljivo", ocjenjuje Mašić.

Federalni ministar obrazovanja napominje da je i roditeljima djece iz Vrbanjaca, s obzirom da su najbliže Zeničko-dobojskom kantonu, ponuđeno da se ukoliko žele, organizira instruktivna nastava i za njih, s tim da bi to radili upravo u saradnji sa Zeničko-dobojskim kantonom i sa IZ BiH, koja je jako pomogla u prevazilaženju ovog problema.

"Kada je u pitanju Konjević Polje, odnosno instruktivna nastava u Novoj Kasabi, nju će pohađati više od 100 djece. Danas ćemo imati tačne podatke o tome. Broje je veći sigurno nego prošle godine i roditelji su zaista bili zadovoljni prošlogodišnjom instruktivnom nastavom", kaže Mašić.

Ministar kaže da su dva načina kako prevazići ovaj problem. Prvi i najpoželjniji je da se Ministarstvo prosvjete RS-a konačno "dozove", a drugo je u rukama Valentina Inzka.

"Visoki predstavnik i OHR bi trebali konačno početi raditi svoj posao i u ovom slučaju. Oni imaju jasno definiranu ulogu ovdje i ja ne mogu više vjerovati da se Inzko i dalje ponaša kao da se ništa ne dešava, ne samo on nego kompletno Vijeće za implementaciju mira u BiH. Situacija je toliko ozbiljn da niko više nema pravo stvari ne nazivati pravim imenom, ovo što se dešava u RS-u je teror Ministarstva prosvjeta RS, a OHR ima načina i mora ovo riješiti konačno", zaključio je ministar.