{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Njemačko-francuski udžbenik historije kao primjer za udžbenike u BiH

F
10.10.2007. u 13:26
0
0
Njemačko-francuski udžbenik historije kao primjer za udžbenike u BiH
0
Njemačko-francuski udžbenik historije kao primjer za udžbenike u BiH
Predstavnicima resornih ministarstava i pedagoških zavoda te nastavnicima i profesorima danas je u Osnovnoj školi "Osman Nuri Hadžić" na Dobrinji prezentiran njemačko-francuski udžbenik historije.
Riječ je o udžbeniku izdatom 60 godina po okončanju Drugog svjetskog rata koji omogućava mladim Nijemcima i Francuzima da po zajedničkom konceptu spoznaju historiju obje države. Projekt je ostvaren zahvaljujući inicijativi Parlamenta mladih iz 2003. godine, kada je oko 500 mladih Nijemaca i Francuza predložilo njegovo pisanje.

Udžbenik su predstavili francuska ambasadorica u BiH Maryse Bernieau, otpravnik poslova njemačke ambasade Tilman Enders te pomoćnica ministra civilnih poslova BiH Esma Hadžagić.

Ambasadorica Bernieau ističe kako su Njemačka i Francuska prijateljstvo mukotrpno stvarale već od 22. januara 1963. godine kada je potpisan Jelisejski sporazum i postignuto primirje ove dvije države. Stoga i spomenuti udžbenik treba potvrditi trajnost prijateljskih veza dviju država te zajednički rad na budućnosti.

Ona je mišljenja kako pisanje zajedničke historije čini suštinski element za pomirenje naroda.

"Kvalitet udžbenika nije samo u tome da govori o historiji njemačko-francuskih odnosa, već je on i historija savremenog svijeta koja se vidi s dva stajališta – njemačkog i francuskog. On je izvanredan ukršteni pogled na različite historijske događaje, što pomaže učenicima da razvijaju kritički duh", ocijenila je Bernieau.

Iako svjestan svih poteškoća, političkih i drugih s kojima se suočava BiH, Tilman Enders je stava kako se djeca moraju podučavati zajedničkoj historiji ukoliko želimo dobrobit njima i zemlji uopće.

"Pogrešno tumačenje historije skriva opasnost da se ova zemlja rasprši na mnoštvo malih dijelova", upozorio je.

Esma Hadažgić je ukazala na svu kompleksnost sistema bh. obrazovanja i okolnosti u kojima djeluje. U toj dezorganiziranoj atmosferi apsolutnu nadležnost imaju deset kantona, Republika Srpska te Distrikt Brčko, dok Federacija BiH ima koordinirajuću ulogu. Tu su i najmanje tri aktuelna udžbenika historije, što vodi u sve veću opasnost rasparčavanja države.

Stoga je pisanje zajedničkog udžbenika historije kao neminovan proces, prvenstveno veliko političko pitanje, ocjenjuje ona. Njemačko-francuski udžbenik koji prevazilazi evropske relacije može poslužiti BiH u pisanju prvih crta, draftova za zajednički bh. udžbenik historije.

Udžbenik je već predstavljen nedavno i u Mostaru povodom godišnjice potpisivanja Rimskog sporazuma, a tokom današnjeg cjelodnevnog programa i workshopa bit će razgovarano o mnogim aspektima stvaranja zajedničkih udžbenika u BiH.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: