{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Ni nakon godinu dana nije okončana istraga o tragediji u Zalužanima

F
20.5.2013. u 13:53
0
2
Ni nakon godinu dana nije okončana istraga o tragediji u Zalužanima
0
Ni nakon godinu dana nije okončana istraga o tragediji u Zalužanima
Foto: Klix.ba
Godina dana je prošla, a još se ne znaju tačni uzroci, niti je dokraja dovedena istraga zbog čega se srušio sportski avion u kojem je živote izgubilo pet mladih Banjalučana.
U Zalužanima kod Banje Luke, 20. maja 2012., neposredno nakon polijetanja zapalio se sportski avion u kome su bili pilot Alen Crnalić (1988.), instruktor padobranstva Nemanja Goronja (1980.) te padobranci Nikola Stević (1993.), Stefan Karanović (1989.) i Srđan Kosić.

Stravičan prizor pada aviona, koji je potom za svega desetak minuta "progutao" plamen, porodice stradalih ne mogu da zaborave, ali ih jednako boli i to što istraga o uzrocima tragedije nije okončana.

"Izgubljen sin, a niko se nije udostojio da nam se obrati. To nas možda boli isto kao i onaj gubitak, koji moramo sami da podnosimo", teško priča Živko Stević, otac stradalog padobranca Nikole.

Nakon tragične pogibije petorice članova Padobranskog kluba Banja Luka u ovoj teškoj avionskoj nesreći 20. maja prošle godine pojavile su se i razne spekulacije o uzrocima pada aviona, ali je zvanično u Okružnom tužilaštvu u Banjoj Luci još istraga u toku.

Ni optužbi nije manjkalo u proteklom periodu, ali prave istine šta je uzrokovalo pad sportskog aviona nema.

Roditelji stradalih su danas obilježili godišnjicu tragedije puštanjem svijetlećih lampi u nebo.

Na mjestu tragedije u Zalužanima podigli su i spomen-obilježje, kao opomenu da se ovakva tragedija više nikada ne smije dogoditi.

Nemanja Goronja bio je tandem master i nastavnik padobranstva u Padobranskom klubu Banja Luka. Povodom obilježavanja 60. godišnjice padobranstva u Banjoj Luci i BiH, Goronja je tada izveo 60 skokova u jednom danu.

Bio je član padobranske reprezentacije BiH u disciplini para-ski i disciplini skok na cilj i imao je više od 1.200 uspješno izvedenih skokova.

Alen Crnalić je još s 18 godina položio ispit za jedriličarsku dozvolu, a od svoje 21 godine posjedovao je dozvolu sportskog pilota aviona i imao je 85 sati naleta na jedrilicama, a na avionima 200.

Padobranac Stefan Karanović bio je član i ronilačkog kluba "Buk“ Banja Luka, a trenirao je i atletiku i plivanje. U martu 2012. je učestvovao u štafeti mira i harmonije koja se trčala od Lisabona preko Španije, Francuske, Njemačke, Engleske, skandinavskih zemalja, Poljske i drugih zemalja, kroz čitavu Evropsku uniju.

Mladi sportisti Stević i Kosić su nakon završene obuke tog kobnog dana trebalo da izvedu prve skokove padobranom.

Avion u kojem su bili i koji je tada pao i potom se zapalio, pripadao je Padobranskom klubu iz Banje Luke i po riječima očevidaca, srušio se odmah nakon polijetanja.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: