{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Nacrt zakona o taksiprijevozu u Sarajevu upućen u javnu raspravu

F
25.9.2013. u 13:10
0
15
Nacrt zakona o taksiprijevozu u Sarajevu upućen u javnu raspravu
0
Nacrt zakona o taksiprijevozu u Sarajevu upućen u javnu raspravu
Foto: Klix.ba
Zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo na današnjoj sjednici jednoglasno su u javnu raspravu u trajanju od 30 dana uputili Nacrt zakona o taksiprijevozu u Kantonu Sarajevo.
Utvrđivanjem Nacrta Zakona o taksiprijevozu u Kantonu Sarajevo, Vlada je uputila u skupštinsku proceduru prvo zakonsko rješenje koje tretira ovu oblast na području Kantona Sarajevo. Predložena rješenja vezana su za postojeću Odluku o taksiprijevozu u KS-u, za Zakon o cestovnom prijevozu FBiH te za Zakon o konkurenciji BiH.

Kako je u obraćanju zastupnicima kazao ministar saobraćaja KS-a Jusuf Bubica Nacrt Zakona o taksiprijevozu tretira uvjete, organizaciju i način obavljanja taksiprijevoza, broj i razmještaj
taksistajališta i način njihovog korištenja, broj vozila, način naplate taksiprijevoza, prava i dužnosti taksivozača, način registracije te izdavanja taksioznaka.

Novim zakonskim rješenjima predložena je promjena kojom je umjesto izdavanja jedne taksidozvole na do sada predviđenih 700 stanovnika ovaj kriterij promijenjen te će sada na svakih 500 stanovnika Kantona biti predviđeno jedno taksivozilo.

Upravo ova izmjena izazvala je diskusiju zastupnika uz pitanja kako će se riješiti broj viška vozila, ali je ministar Bubica potcrtao da ovom promjenom neće biti viška vozila te da će se otvoriti i mogućnost da se izda i nekoliko novih licenci za najugroženije kategorije.

- Odlučili smo se na 500 stanovnika jedno vozilo da bi se legalizirao broj licenci koje su izdate u prethodnom periodu, a veći broj vozila potreban je jer je tu veliki broj diplomatskih predstavništava i turista - pojasnio je Bubica te dodao da legalnih taksista u KS-u ima manje od 1.000.

Po uzoru na neke evropske gradove, predložena je forma slobodnih taksistajališta koja će moći koristiti svi koji imaju plaćenu dozvolu za njih. Također se ukida nasljedni prijenos licence s
taksiprijevoznika na člana njegove porodice te će se svaka slobodna licenca dodjeljivati po zakonom predviđenim procedurama.

Predsjednik Kluba zastupnika Socijaldemokratske partije (SDP) BiH u Skupštini KS-a Nedžad Fazlija najavio je da će ovaj klub podržati zakon, a predložio je i da se regulira kako će se djeca koja prema zakonu moraju biti u sjedalicama voziti taksivozilima.

Zakon predviđa i da vozač taksivozila mora poznavati engleski jezik, a Fazlija je naglasio da bi onda u zakon trebalo ugraditi odredbu i o oblačenju vozača i regulirati udobnost i čistoću vozila.

Zastupnik Saveza za bolju budućnost (SBB) BiH Adnan Solaković je predložio da licenca treba biti lično vlasništvo koje se može prenijeti na nasljednika, a iz Kluba SBB-a su također najavili da će podržati zakon ukoliko tokom javne rasprave u zakon budu ugrađeni i prijedlozi SBB-a.

Ministar Bubica upoznao je zastupnike i o preporukama Konkurencijskog vijeća BiH na ovaj zakon u kojima je propisano da bi takvi prijevoznici trebali samostalno formulirati cijene da bi putnici i na osnovu toga mogli birati kojim prijevoznikom će se voziti.

- Konkurencijsko vijeće BiH smatra da bi taksistajališta trebala biti dostupna svim taksiprijevoznicima bez diskriminacije. Dosad je bila situacija da samo određeni taksisti mogu stati na neko stajalište. To je izazvalo i brojne pritužbe - pojasnio je Bubica.

Nakon javne rasprave zastupnici će razmatrati prijedlog ovog zakona koji će bolje regulirati taksidjelatnost u Kantonu Sarajevo.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: