BiH
0

Mašinovođe ŽRS: Najodgovorniji Dragan Savanović

SRNA
Mašinovođe Željeznica Republike Srpske odbacili su tvrdnje Uprave ove kompanije, te ocijenili da je najodgovorniji za trenutno stanje generalni direktor Dragan Savanović.

Mašinovođe u saopštenju navode da Uprava ŽRS nije uspjela da organizuje prevoz robe i putnika, te da kompanija trpi mnogo veće gubitke nego što to navodi poslovodstvo.

Oni navode da Uprava saopštenjima kojim se ranije oglašavala, kao i tvrdnjama iznesenim na današnjoj konferenciji za novinare u Banjaluci obmanula javnost, Vladu RS, pa čak i predsjednika RS Milorada Dodika.

Najodgovorniji za trenutno stanje u ŽRS je Savanović zbog toga što nije ispunjavao potpisane protokole i sporazume, a odbijao je da primi delegaciju mašinovođa na pregovore i ŽRS doveo u bezizlazno stanje, ocijenjeno je u saopštenju mašinovođa.

Oni  navode da Savanović od aprila do danas nije uradio ništa, jer nije usvojen plan poslovanja za ovu godinu, zatim je potpisivao i donosio odluke, koje nisu pravno valjane, jer je Ugovor o radu potpisao tek u avgustu. 

Mašinovođe  navode da je poslije zasjedanja disciplinske komisije 7. novembra na jednog člana diciplinske komisije izvršen pritisak i da o tome posjeduju tonski snimak, koji će po okončanju situacije biti dostavljen  istražnim organima  radi pokretanja  tužbe.

Mašinovođama nije u interesu da vozovi stoje, pa se nadamo da će u najskorije vrijeme Uprava Željeznica RS ispuniti opravdane zahtjeve mašinovođa kako bi se ova mučna situacija okončala, navodi se u saopštenju. 
Generalni direktor ŽRS Dragan Savanović izjavio je danas da je u ovom trenutku uspostavljeno oko 60 odsto teretnog saobraćaja, dok je međunarodni putnički saobraćaj zamijenjen autobuskim prevozom o trošku ŽRS, a lokalni putnički saobraćaj ne funkcioniše. Savanović kaže  da su 10. oktobra mašinovođe nenajavljeno, ne poštujući zakon, obustavile rad. 

Izvršni direktor poslova operacija u ŽRS Draženko Todorović naglasio je da u ovom trenutku još ne može biti precizno procijenjena šteta, ali i istakao da gubici dnevno iznose više od 50.000 KM samo od nerealizovanih ugovorenih prevoza. 

Prema njegovim riječima, odštetni zahtjevi od korisnika željeznica i oštećenih se tek očekuju, uz procjenu da će oni sigurno biti milionski.