{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Malo ko zna da postoji ombudsman za potrošače BiH

S
3.8.2012. u 08:02
4
12
Malo ko zna da postoji ombudsman za potrošače BiH
4
Malo ko zna da postoji ombudsman za potrošače BiH
Foto: AFP
U BiH postoji više od 25 udruženja građana koja se bave pravima potrošača, ali i Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača, za koju većina građana BiH nije ni čula.
Ova institucija poreske obveznike prošle godine koštala je 387.372 KM, a samo na plate i naknade osam zaposlenih potrošeno je više od 290.000 KM, pišu današnje "Nezavisne novine".

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH osnovana je Zakonom o zaštiti potrošača BiH, kao nezavisna institucija uspostavljena s ciljem unapređenja dobrog i efikasnog provođenja politike zaštite potrošača u BiH.

Institucijom rukovodi ombudsman kojeg imenuje Vijeće ministara BiH na mandat od pet godina, a aktuelni ombudsman je Dragan Doko, bivši ministar za vanjsku trgovinu i ekonomske odnose.

Sekretar Udruženja potrošača BiH Mesud Lakota rekao je da Institucija ombudsmana nije bila neophodna, ali po svoj prilici bilo je po sistemu "uhljebljenja i raspodjele fotelja određenog kadra".

Pomoćnik ombudsmana za zaštitu potrošača Mediha Bakalović rekla je da je Institucija ombudsmana, koja ima za cilj kolektivnu zaštitu potrošačkih prava, neophodna BiH, te da postoje i direktive EU koje govore o jednoj kancelariji ili instituciji koja će štititi prava potrošača.

U Izvještaju o radu Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača BiH za 2011. godinu navedeno je da su osnovne aktivnosti djelovanja bile usmjerene na postupanje povodom žalbi potrošača, koji se po strukturi predmeta većinom odnose na ekonomske usluge od opšteg interesa.

"Doneseno je više pojedinačnih izvještaja i preporuka, te četiri posebna izvještaja. U dijelu zakonodavnih aktivnosti Institucija ombudsmana je sačinila Prijedlog izmjene Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova ombudsmana", piše u izvještaju.

U izvještaju se navodi da je urađeno nekoliko vodiča, te da je u segmentu evropskih integracija početkom 2011. godine obavljena studijska posjeta institucijama koje se bave zaštitom potrošača u Švedskoj.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: