{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Linija za pomoć građanima pogođenim korupcijom obilježila četvrtu godinu rada

F
1.2.2008. u 18:08
0
0
Linija za pomoć građanima pogođenim korupcijom obilježila četvrtu godinu rada
0
Linija za pomoć građanima pogođenim korupcijom obilježila četvrtu godinu rada
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije, projekt koji od februara 2004. godine implementira Transparency International Bosne i Hercegovine (TIBiH), za četiri godine primio je više od 8.500 prijava fizičkih i pravnih lica, preko otvorene linije 0800 55555, poštom, te on-line prijavama putem web stranice www.ti-bih.org.
Učestalost prijava ukazuje da građani imaju najlošije iskustvo sa institucijama lokalne samouprave (kantonalnim i općinskim administracijama). Prijave koje su se odnosile na organe lokalne samouprave karakteriše izražena samovolja i zloupotreba službenog položaja lokalnih funkcionera (načelnika općina i općinskih odjeljenja), bez mogućnosti efektivne zaštite građana od strane općinskih administracija, navodi se u saopćenju TIBiH-a.

Oblast obrazovanja zauzima istaknuto mjesto po broju prijava. Raspolaganje sredstvima namijenjenim obrazovnim institucijama vrši se na netransparentan način i nije u skladu sa propisima, što ostavlja ogroman prostor za manipulacije. Situacija u visokom obrazovanju poprimila je odavno dramatične razmjere, prema prijavama koje su pristizale, jer je uočeno postojanje cjenovnika za kupovanje ispitnih ocjena i upis na fakultete.

TIBiH je u protekle četiri godine podnio 15 prijava nadležnim tužilaštvima, te se uključio u praćenje većeg broja slučajeva koji su u proceduri, a na koje su građani ukazivali zbog odugovlačenja ili nerješavanja. Ono što karakteriše slučajeve koje je pratio TIBiH, koji se nalaze u proceduri u nadležnim tužilaštvima i sudovima je sporost, što je posebno izraženo kod tzv. velike korupcije, koja se u prvom redu odnosi na zloupotrebe u javnim preduzećima.

U radu javnih preduzeća građani su ukazivali na zloupotrebe službenog položaja od strane rukovodećih osoba, postavljanje direktora i članova upravnih i nadzornih odbora po političkoj podobnosti radi stvaranja protivpravne koristi, nezakonito otpuštanje radnika i nesavjesno poslovanje. Takođe, kao veliki problem ‘iznutra’ su prijavljene nepravilnosti u procesu privatizacije preostalih preduzeća u državnom vlasništvu.

Nepostupanje po pravosnažnim presudama od strane državnih organa veoma je opasna pojava na koju su ukazivali građani od početka projekta. Primjer takve prakse je nepostupanje Ministarstva finansija Vlade RS u postupku isplata materijalnih i nematerijalnih ratnih šteta u 366 slučajeva, gdje i pored odluka Ustavnog suda BiH da se izvrše isplate, Ministarstvo nije realizovalo svoje obaveze po pravosnažnim i izvršnim sudskim odlukama.

"Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o utvrđivanju i načinu izmirenja unutrašnjeg duga RS Ministarstvo finansija je bilo u obavezi da isplati sva potraživanja do 31.12.2007.godine", navodi se u saopćenju.

Na nesređeno stanje u oblasti javnih nabavki TIBiH već duže vrijeme upozorava javnost i nadležne institucije. Zbog neusklađenosti Zakona o javnim nabavkama s nizom zakona i ostalih propisa u drugim oblastima, BiH je već pretrpjela enormne štete, koje se daljim odlaganjem izmjene Zakona i ne uspostavljanjem odgovarajućih internih kontrola ili nadzornih organa koji bi se odnosili na postupke javnih nabavki čije je provođenje u toku, svakim danom uvećavaju.

TIBIH ističe da je najflagrantniji primjer nepoštovanja pozitivnih propisa javnih nabavki u posljednje vrijeme izgradnja zgrade Vlade RS. Sve prijave građana i pravnih lica koje su primljene, a za koje je tim pravnih eksperata TIBiH nakon izvršene analize predočenih dokumenata utvrdio da ima elemenata kršenja Zakona ili drugih propisa, upućene su nadležnim organima, navodi se, između ostalog u saopćenju TIBiH-a.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: