Kraj diskriminacije
0

Kulturu religija pohađa više od 4.000 učenika u KS

Piše: T. Sekulić
Foto: Ilustracija
Foto: Ilustracija
Nakon velikih polemika i rasprava zbog uvođenja alternativnog predmeta Kultura religija u školama u KS, i burnih reakcija dijela javnosti nakon odluke da ocjena iz vjeronauke ne ulazi u opći prosjek, stigli su rezultati ankete provedene među učenicima i roditeljima o pohađanju predmeta vezanih za religiju. Kulturu religije pohađa više od 4.000 učenika, dok više od 8.000 njih ne želi pohađati ni taj predmet, niti vjeronauku.

Emir Suljagić, ministar obrazovanja i nauke Kantona Sarajevo, izazvao je haos i navukao bijes jednog dijela javnosti donijevši odluku da ocjena iz vjeronauke ne ulazi u ukupan zbir ocjena, a zatim odlukom o uvođenju "alternativnog" predmeta, te omogućavanjem učenicima da ne pohađaju niti jedan od predmeta vezanih za religiju.

Početkom školske godine učenici su odabrali željeni predmet ili nisu odabrali nijedan od ponuđenih. Napravljen je korak ka reformama i smanjenju, pa i iskorjenjavanju diskriminacije među učenicima.

Prema podacima provedene ankete u osnovnim i srednjim školama u Kantonu Sarajevo, od 35.107 učenika osnovne devetogodišnje škole njih 30.262 pohađa vjeronauku, dok svega 3.078 učenika pohađa predmet kultura religija. Nijedan od ta dva predmeta ne žele pohađati 1.762 osnovnoškolca.

Više od 7.000 srednjoškolaca ne pohađa Vjeronauku ni Kulturu religija

U srednjim školama u KS situacija je drugačija. Od 18.752 učenika vjeronauku pohađa 9.611 đaka, dok se za kulturu religija odlučilo 1.636 učenika.

Predmete vezane za religije ne pohađaju 7.543 učenika srednjih škola u Sarajevu.

"Zaključak Vlade KS iz juna ove godine obavezao nas je da do početka nove školske godine uvedemo alternativni predmet vjeronauci. To je i učinjeno, ali smo nakon početka školske godine bili zatrpani e-mailovima, pismima i pozivima brojnih roditelja koji su zahtijevali da njihova djeca ne pohađaju nijedan od navedenih predmeta", kazao je ministar Suljagić za Sarajevo-x.com.

Istakao je da su roditelji imali zakonsko pravo zahtijevati da njihova djeca ne pohađaju nijedan od predmeta vezanih ze religiju, zbog čega je ministarstvo i odlučilo to omogućiti.

Roditelji i učenici imaju pravo izbora

"Broj učenika, odnosno njihovih roditelja koji su to pravo iskoristili, najbolji je pokazatelj da smo postupili ispravno, te da je uvođenjem alternativnog predmeta i opcije nepohađanja vjeronauke/alternativnog predmeta došao kraj praksi diskriminacije pojedinih učenika i njihovih roditelja, koji su bili uskraćeni za istinsko pravo izbora", istakao je Suljagić za Sarajevo-x.com.

Podsjetimo, ocjena iz predmeta vjeronauka i kultura religija ulazi u opći prosjek ocjena učenika.