BiH
0

Kazaz: Sistem obrazovanja u BiH proizvodi idealnog podanika

FENA
Enver Kazaz (Foto: Klix.ba)
Enver Kazaz (Foto: Klix.ba)
Posljedice brojnih problema koji postoje u obrazovnom sistemu u BiH su dramatične, a odnose se i na gruba kršenja prava djeteta u skladu s Evropskom konvencijom o pravima djeteta, ocijenio je danas predsjednik Helsinškog komiteta za ljudska prava u BiH Srđan Dizdarević.

Jedan je to od zaključaka koji je o trenutnom stanju u sistemu obrazovanja u BiH iznio Dizdarević na okruglom stolu "Obrazovanje u BiH: poštuju li se prava djeteta" koji je u Sarajevu organizirao Helsinški komitet za ljudska prava u BiH.

Skupu su prisustvovali predstavnici obrazovnih institucija, nevladinog sektora, institucije Ombudsmena za ljudska prava i medija.

Naglašavajući da je BiH već niz godina suočena s brojnim problemima u obrazovanju, Dizdarević ističe da su ti problemi dvojaki - u segmentu kvaliteta gdje je zabilježen pad te u segmentu pripreme mladih da budu građani civilizovane i demokratske Evrope, gdje se također bilježi krupno zaostajanje BiH.

"Tri nastavna programa, dvije škole pod jednim krovom, aktuelni slučaj djece u Konjević Polju, pitanje prava očuvanja identiteta, te problemi vezani za inkluziju djece s posebnim potrebama pokazuju koliko je oblast obrazovanja bremenita problemima i koliko na nju treba biti stavljen fokus", naveo je on.

Također podvlači da je obrazovanje u BiH prevashodno politička tema, te smatra da je, bez dvojbe, riječ o nastavku rata drugim sredstvima.

"Imamo stanje izmišljanja drugih ciljeva, izmišljenih neprijatelja, homogeniziranja etničkih skupina i drugo. Paradoks je da jedno političko pitanje nameće potrebu davanja stručnog mišljenja, iako obrazovanje nije tema političara ni predizbornih kampanja", smatra Dizdarević.

Jedan od uvodničara okruglog stola profesor Filozofskog fakulteta u Sarajevu Enver Kazaz mišljenja je da je sistem obrazovanja u BiH aparat vladajućih kleronacionalističkih ideologija.

"Zadatak tog sistema je da proizvede identitet u kojem će putem kreacionizma da se tumači porijeklo vrsta, putem Boga kreiranje znanja, religijska institucija će postati meteoznačitelj identiteta, dok će pragmatizam, konzumerizam i površnost zamijeniti žeđ za saznavanjem", naglasio je on.

Kazaz podvlači da je to sistem obrazovanja koji treba da proizvede idealnog podanika te da je zapravo kršenje ljudskih prava u njemu normativno. Ona se krše na svim stranama i ugrađena su u ideološki, kulturološki i moralni osnov društva.

"Ta situacija nije promjenjiva sve dok se ne promijeni zvanična politika identiteta. A oni su arhaizirani, getoizirani i međusobno neprijateljski postavljeni. Sistem obrazovanja je postao neka vrsta mentalne okupacije kompletnog društva", podvukao je on.

Uvodničarka na skupu profesorica Odsjeka za pedagogiju na Filozofskom fakultetu Sarajevo Adila Pašalić-Kreso, koja je od kraja rata do danas uključena u edukaciju nastavnika o pravima djeteta, ocjenjuje da je stanje u ovom polju i dalje jako loše uprkos intenzivnoj edukaciji.

"Djeca u osnovnim i srednjim školama su ugrožena pogrešnim pravcima odgoja i obrazovanja, te usmjeravanjem ka nečemu što ne bi trebalo da bude u njihovom biću i što ne odgovara razvoju patriotizma prema BiH, te onome što treba ovoj državi", zaključila je ona.