Investicije
0

Karić: Do 2014. u koridor 5c bit će uloženo 500 miliona eura

FENA
Ensad Karić
Ensad Karić (Foto: Edin Puzić/Sarajevo-x.com)
Od 2011. do 2014. godine planirana je izgradnja 56 kilometara autoceste plus 10 kilometara autoputa na Sarajevskoj zaobilaznici, što je, praktično, dvostruko više u odnosu na sve do sada urađeno na koridoru 5c.

Planirani novac za izgradnju ovih dionica je oko 500 miliona eura, što je tri puta veća investicija nego u svim dosadašnjim radovima.

Predviđeni novac za eksproprijaciju, koju će finansirati preduzeće Autoceste, deset do 15 puta je veći nego što je uloženo dosad za te namjene.

To je izjavio direktor Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH d.o.o Mostar Ensad Karić na današnjoj pres-konferenciji u sjedištu Federalne vlade u Sarajevu.

Prethodno je prezentirao novinarima dosadašnje, trenutne i buduće aktivnosti preduzeća vezane za koridor i brze ceste te za ostale planirane projekte čija se realizacija očekuje od 2011. do 2014. godine.

Prvi od četiri ključna preduvjeta za realizaciju plana do 2014. je neophodna izmjena Zakona o eksproprijaciji da bi bio riješen problem nelegalne gradnje na planiranim trasama, naveo je.

Po Karićevim riječima, kao i navodima federalnog ministra prometa i komunikacija Envera Bijedića, koji se također obratio na pres-konferenciji, planirano je obeštećenje nelegalnim graditeljima u omjeru uložene građevinske vrijednosti njihovih objekata.

Takav način rješavanja nelegalne gradnje zastupali su i međunarodni kreditori, a ministar Bijedić rekao je da je ovaj metod human naročito što ima dosta stambenih jedinica (područje oko Vlakova i na Sarajevskoj zaobilaznici) u kojima žive ljudi što su bili primorani napustiti ranije domove.

Drugi preduvjet za realizaciju plana do 2014. je osiguranje, odnosno završetak kredita od 166 miliona eura Evropske investicijske banke.

Preduvjeti su i usvajanje prostornog plana posebnog obilježja od značaja za FBiH: autocesta na koridoru 5c, koji je u nacrtu, te usvajanje novog federalnog zakona o korišćenju zemljišta radi izgradnje autoceste, kojim treba ubrzati procedure pribavljanja građevinskih dozvola, pripremnih radova i eksproprijaciju.

Trenutno je u toku izgradnja četiriju dionica dugih 21 km ukupne vrijednosti 150 miliona eura; u procesu tenderske procedure izbora izvođača radova su četiri dodatne dionice očekivane vrijednosti izgradnje oko 250 miliona eura. Početak radova planiran je za početak iduće godine.

U toku su projekti: Kakanj - Drivuša u dužini 16 km, u kojem je i tunel Vijenac, zatim Bijača - Zvirovići u dužini od 10 km, dok su aktuelni tenderi za dionicu Vlakovo - Tarčin (20 km), a u pripremi projekti Svilaj - Odžak (10 km) i Zenička zaobilaznica (Drivuša - Banlozi) od 11 km, na kojoj je u toku eksproprijacija u dužini od 2,5 km.

Što se tiče Sarajevskog by passa (Butile - Vlakovo u dužini od četiri km), uz saglasnost Federalne vlade, nadležnost je preuzelo preduzeće Autoceste i tu se očekuje kompleksna eksproprijacija zbog nelegalno izgrađenih objekata te treba osigurati dodatni novac za izgradnju. Eksproprijacija će početi do kraja godine, rekao je direktor Karić.

Na pres-konferenciji je također govorio o dosadašnjoj iskorišćenosti kredita izraženoj u eurima te naveo da je Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila od 2009. godine 180 miliona. Međutim, pola grace perioda je potrošeno i opterećenje u tom smislu iznosi oko dva miliona, ali ovaj iznos će se ipak uspjeti pokriti.

Do opterećenja je došlo pošto, nakon što je kreditor tražio formiranje preduzeća Autoceste, prethodne vlasti nisu mogle da se dogovore ni o tome gdje će biti njegovo sjedište.

Od 2009. godine je također potpisano za iznos od 75 miliona Evropske investicione banke; potpisivanje novih 166 miliona nije opterećeno nekorišćenjem grace perioda.

"Od 35 miliona eura, koliko je dosad potrošeno, mi (nova uprava Autocesta) od maja ove godine utrošili smo 20 miliona", izjavio je Karić.

Ministar Bijedić je dodao na pres-konferenciji da je nova uprava preduzeća agilna jer se "ne slika za javnost samo kad treba položiti neki temeljac, a poslije ne uradi ništa", već se angažira, planira naredne aktivnosti i traži načine za finansiranje.

Direktor Karić je, osim navedenih podataka, kazao i da je u toku projektovanje za dionice Lašva - Travnik (brza cesta) u dužini od 24 km, Tuzla - Brčko - Orašje (autoput) u dužini 67 km, Žepče - Tuzla (autoput, 60 km), Tarčin - Konjic (autoput, koridor 5c, 20 km) te zeničke zaobilaznice (autoput, koridor 5c) od 11 km.

U idejnom projektu su trase Tarčin - Međugorje i Zenica - Doboj, ukupne dužine 180 km.

U opisu projekta koridor 5c, Karić je, kao u dijelu mreže koridora transevropskih zemalja i spajanju Budimpešte u Mađarskoj s obalom Jadranskog mora, naveo ukupnu dužinu koridora od 330 km, od čega kroz Federaciju treba da prođe oko 285 km.