Ispovijest čitateljke
14

Kako me pokrao sarajevski taksista

Priredio: <a href="mailto:[email protected]">Asim Bešlija</a>
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Već je javna tajna da taksisti stacionirani ispred zgrade Sarajevskog aerodroma doslovce pljačkaju putnike koji koriste njihove usluge, pa su njihove tarife za vožnju gradom i po tri ili četiri puta veće od zakonom odobrenih.

Ovisno o tome odakle gost dolazi, tako i ovi autonomni prijevoznici koji se kite oznakom "Sarajevo Taxija", naplaćaju svoje usluge. Čestoj gošći Sarajeva, Zagrepčanki koja je uputila prigovor na njihov rad, to se desilo jučer (nedjelja, 31. maj). Svoj doživljaj sa jednim od tih taksista odlučila je podijeliti sa čitaocima našeg portala.

"U vaš grad dolazim uglavnom poslovno 2-3 puta godišnje zadnjih sedam godina. Danas sam poslovno doputovala avionom iz Zagreba, odakle sam inače, na međunarodni seminar u Sarajevu. Prije dolaska sam se malo raspitala o načinima dolaska s aerodroma do hotela i na stranicama Sarajevskoga aerodroma saznala da se u mom slučaju najviše isplati taksi koji ima fiksnu cijenu starta i prijeđenog kilometra.

Po slijetanju i izlasku iz zgrade, uputila sam se prema taksi stajalištu te prišla prvom vozilu u redu. Upitala vozača da li je slobodan i da li izdaje račun. Na njegov potvrdan odgovor, on je stavio moju prtljagu u prtljažnik, a ja sam sjela na stražnje sjedalo. Pri tome sam primjetila da je skinuo ploču (žutu s natpisom sarajevo taksi 1028 – čini mi se).

Po kretanju, upalio je taksimetar i namjestio na 2,00 KM start.

Zatražila sam ga da me odveze do hotela Hollywood na Ilidži. Gospodin je malo negodovao zašto idem na tako kratku dionicu, što uopće ne bi trebalo biti upitno, jer ja sam kupac/gost, a on je taksista koji ima posao prebaciti putnika na odredište, bez obzira da li je to iza ugla ili na drugom kraju grada!

Uz ugodno čavrljanje o vremenu u Sarajevu i Zagrebu, pratila sam taksimetar. Zadnji put sam pogledala prema taksimetru u području ulaska na Ilidžu tj. blizu tržnog centra i iznos je bio nešto više od 6 KM.

Po dolasku pred ulaz u hotel, primijetila sam da je taksimetar ugašen, te sam vozača pitala što se desilo, a on je odgovorio da ga je ugasio i počeo je ispisivati račun.

Na moje inzistiranje da mi objasni zašto je ugasio taksimetar i kako da sad znam koliko košta taj prijevoz, on je odgovorio da je to 15 KM. Po mom iskustvu vožnje taksijima po Sarajevu to je puno previše za ovakvu kratku dionicu. Ja sam počela negodovati i rekoh da neću platiti nešto što je nečija slobodna procjena i da molim da mi da broj centrale taxi službe da saznam koliko košta taj prijevoz, jer ja želim samo platiti točnu cijenu (ni više ni manje). Na to je on meni odgovorio da je na taksimetru bilo 9,50 KM kad ga je ugasio i da je to 10 KM, a koliko sam ja spremna platiti?!"

Nisi lijepa za jeftinu vožnju

"U skladu s mojim principima nije da ja nekome nešto na crno plaćam, nego pošteno plaćam uslugu u skladu sa službenim cijenama. Ja sam i dalje inzistirala da mi da broj centrale, što je on odbio i počeo vikati na mene da što si ja umišljam, u Zagrebu se ne mogu voziti za tako nisku cijenu, da nisam dovoljno lijepa da on mene vozi jeftino i sl. I da to košta 10 KM, i da platim i izlazim iz auta. Te mi je gurnuo u ruku račun na 10 KM i izbacio moje stvari iz prtljažnika. Ja sam se iskreno uplašila da će me još i udariti. Uzela sam račun, dala mu 10 KM, jer sam htjela što prije ući na sigurno u područje recepcije hotela, i uzela svoje stvari."

Nakon ovog događaja gospođa čiji su podaci poznati redakciji nazvala je centralu taksi službe i saznala da je start morao biti 0,80 KM a ne 2,00 KM, da se svaki kilometar obračunava 0,80 KM, te da, po njihovoj procjeni, sve skupa nije smjelo koštati više od 6,00 KM.

Razočarana Zagrepčanka istakla je kako želi da građani ovog grada saznaju kako se ponašaju taksisti prema gostima i kako kradu i varaju, te na taj način potiču stereotipe i predrasude o Sarajlijama ali i Bosancima, kao divljacima, lopovima, Balkancima.

"Ne bih htjela vjerovati da je to tako na osnovu ovog slučaja, ali baš me zanima kako će reagirati uprava i da li će se oni ponijeti civilizirano i u skladu s zakonima zaštite potrošača i bontonom", istakla je i zamolila da istražimo ovaj slučaj, dodavši: "Ako se meni, kao osobi koja dolazi iz Hrvatske, koja nije ni geografski ni kulturološki daleko od BiH, te savršeno razumijem jezik i vi razumijete mene, događaju ovakvi pokušaji prijevare, što li vaši taksisti tek rade strancima koji dolaze u Sarajevo i BiH sa željom da upoznaju ovaj kraj, njegove ljude, kulturu i obilježja. Zar želite da takvu sliku o građanima Sarajeva odnesu kući i podijele sa svojim obiteljima, prijateljima i potencijalnim novim gostima (potrošačima)?!"