Suspenzije i ostavke
0

Kako je propalo poboljšanje programa BHT1 i zašto je Imamović otišao

Piše: E. G.
Početkom oktobra prošle godine bh. reditelj Ahmed Imamović koji je nekoliko mjeseci do tada obnašao dužnost glavnog reditelja na BHT1 prekinuo je angažman na državnoj televiziji, a kako saznajemo uskoro bi na tu funkciju generalni direktor BHT1 Muhamed Bakarević mogao imenovati novog. Riječ je realizatoru Informativnog programa BHT1 Vedadu Hodžiću, za kojeg upućeni tvrde da nema potrebne kvalifikacije.

Navodno je Bakarević, koji je prethodno suspendovao direktora te televizije Marija Pejića, Hodžiću dao usmeno obećanje da će ga u periodu Pejićeve suspenzije zaposliti na mjesto glavnog reditelja BHT1. Upućeni tvrde da bi na ovaj način došlo do kršenja Statut BHRT-a, profesionalnalnih televizijskih standarda i procedura za angažman i napredovanje saradnika i uposlenika BHT1, s obzirom da je Hodžić po struci diplomirani žurnalist, bez potrebnog redateljskog iskustva u svim žanrovima, a u opisu radnih mjesta na BHRT-u precizno stoji da je za poziciju glavnog redatelja BHT1 neophodan uvjet završen fakultet dramskih umjetnosti.

Kada je u pitanju Imamović, tadašnji reditelj na BHT1, za njega su problemi počeli u julu prošle godine, kada je podržao viziju javne televizije novoizabranog direktora BHT1 Pejića koji je, nakon preuzimanja dužnosti, kazao da bi BHT1 konačno trebala početi proizvoditi program u vlastitoj produkciji. U skladu sa novom poslovnom i programskom strategijom Pejića, glavni redatelj BHT1 Imamović je nastojao maksimalno koristiti vlastite kreativne sposobnosti te ljudske i tehničke kapacitete BHRT-a. Prva faza promjena programske sheme BHT1 uključivala je emitiranje nekoliko novih programskih sadržaja u produkciji BHT1, kao i redizajniranje Dnevnika i emisija s dobrim rejtingom koje su svoje mjesto našle i u novoj TV križaljci.

Redizajnirani Dnevnik trebao je biti, po Pejićevom i Imamovićevom planu, tek početak promjena koje će se odvijati u centralnoj informativnoj emisiji. Na osmišljavanju programskih promjena tokom ljetnih mjeseci radio je cijeli tadašnji urednički i producentski tim BHT1, u saradnji sa grafičarima i dizajnerima. Gledatelji su imali priliku vidjeti i nove i modernije grafičke elemente najavnih i odjavnih špica, kao i međušpice. Vodeći računa o televizijskoj estetici i tehničkim preduvjetima za dobru realizaciju sadržaja na BHT1, Pejić i Imamović tražili su od generalnog direktora BHRT-a Bakarevića informaciju o financijskom planu BHRT-a za realizaciju programa do kraja 2012. godine, čiji je okvir, zapravo, trebao biti zadana mjera unutar koje bi se financijski pokrili novi sadržaji na BHT1, predviđeni novom programskom shemom.

Dotadašnji v. d. direktora BHT1 Belmin Karamehmedović do početka jula prošle godine, kada je Pejić službeno preuzeo dužnost, nije ponudio niti jedan prijedlog jesenje programske sheme, čije je početak prvobitno bio planiran za septembar prošle godine. Pejićeva pozicija je u tom trenutku bila nezahvalna. Iako nije učestvovao u procesu kreiranja i usvajanja budžeta BHRT-a za 2012., niti je od Bakarevića dobio traženu informaciju s kolikim budžetom raspolaže za realizaciju novih programskih sadržaja, Pejić i Imamović su osmislili dvije nove programske sheme BHT1. Tada još uvijek nije bio poznat ni sastav novog uredničkog tima BHT1, s obzirom da je konkurs za uredničke pozicije raspisan tek u septembru.

Kreativna saradnja Pejića i Imamovića u kratkom je vremenskom razdoblju rezultirala povećanjem programskog opsega u oblastima nauke, kulture, obrazovanja, zdravstva i religije, a BHT1 je bila generalni medijski pokrovitelj svih značajnijih kulturnih, turističkih i sportskih manifestacija u BiH i regiji. Pod sloganom “Dobar vjetar u leđa” snimamljeno je nekoliko kvalitetnih korporativnih spotova BHRT-a, u Imamovićevoj režiji.

Međutim, nakon što je u nekoliko navrata ukazao na činjenicu da je generalni direktor BHRT-a nezakonito konstituirao pravo da njegovi pomoćnici Karamehmedović, Dženita Jusufbegović (čiji je inače rođak Vedad Hodžić), Nermin Durmo i Senada Ćumurović faktički preuzimaju kompetencije direktora BHT1 Pejića, kao i direktora BH radija Milana Trivića, čime se pokušava smanjiti njihov utjecaj prilikom izbora najbližih saradnika, rukovođenja planovima za vlastitu proizvodnju i procesom naručivanja programa te donošenja odluka o produkciji specijalnih programa i praćenju posebnih događaja, Imamović se našao na udaru Bakarevića i njegovih najbližih saradnika, tvrdi naš izvor sa BHT1.

Imamović je ukazao da takva praksa generalnog direktora BHRT-a stvara negativnu radnu atmosferu i podržao Pejićev plan da BHT1 proizvodi vlastiti, moderniji i dinamičniji program. Ubrzo nakon toga, tvrde upćeni, Bakarević je zajedno sa svojim pomoćnicima, počeo opstruirati programsku shemu BHT1, koju je i usvojio Programski savjet BHRT-a, tvrdeći da za njezinu realizaciju nema novca i insistirajući na produženju ugovora s vanjskim producentskim kućama, odnosno na nastavku emitiranja već ustaljenih emisija vanjskih produkcija u programu BHT1 za koje je planirano da ih zamijene emisije slične tematike u vlastitoj produkciji BHT1. Nakon toga Imamović je najavio prekid angažmana na BHT1.

Pejić tada nije prihvatio njegovu ostavku, ali je Bakarević, zanemarivši ovlasti direktora BHT1, donio odluku o prihvatanju Imamovićeve ostavke.

Na sjednici Poslovodnog odbora BHRT-a Pejić je zahtijevao od Bakarevića da utvrdi odgovornost za raspuštanje Imamovićevog krativnog tima bez znanja direktora BHT1, zakonitost odluke o prestanku njegovog radnog angažmana na BHT1, također bez saglasnosti direktora BHT1 koji je pismenim putem odbio prijedlog o prestanku Imamovićevog angažmana. Bakarević se oglušio na Pejićev zahtjev, a njegova pomoćnica Jusufbegović je raspustila Imamovićev kreativni tim BHT1, čime je direktno bio ugrožen proces rada za početak nove programske sheme BHT1.

Podsjetimo, samo dva mjeseca nakon Imamovićevog odlaska , generalni direktor BHRT-a Bakarević, bez zvaničnog obrazloženja i saglasnosti Upravnog odbora BHRT-a, suspendirao je direktora BHT1 Pejića i zabranio mu ulazak u zgradu RTV doma.