Iskustvo čitatelja
0

Još jedna pljačka Sarajevo-taxija

Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Poznato je da prvi dojam o nekom gradu turisti stiču posredstvom taksista. Pojedini taksisti firme Sarajevo-taxi svojski se trude da putnici koji dolaze u Sarajevo autobusom ili vozom, steknu dojam da dolaze u grad lopova.

Naš portal ranije je pisao o neugodnim iskustvima i razočarenju gostiju grada, nakon što su ih taksisti ove firme pokušali pokrasti. Ovog puta nam se obratio građanin Sarajeva, kazavši kako taksisti koji preuzimaju putnike sa Autobuske i Željezničke stanice često ne uključuju taksimetre, već usmeno odrede cijenu prijevoza, što je van svih zakonskih odredbi, pravila i etike profesije.

Jer samo tako, cijena za kratku relaciju kao što je Autobuska stanica-zgrada Predsjedništva BiH može iznositi 6KM! Kod pojedinih taksista, taksimetar očito služi kao ukrasni predmet, jer posluju prema pravilu 'ja vozim, ja i određujem koliko ćeš platiti'.

"Bio sa preko vikenda van grada, budući da mi se žurilo na posao odlučio sam ići taksijem. Uđem u taksi i kažem da idem do zgrade Predsjedništva, on krene, ali ne pali taksimetar. Kad smo krenuli na glavnu ulicu, kaže mi 'to ti je 6,00 KM'. Budući da mi se žurilo, pristao sam, iako sam znao da je vožnja realno moglo biti najviše 3,5 do 4,00 KM“, ispričao nam je čitalac koji je htio ostati anoniman.

Njegov primjer nije usamljen.

"Mojoj prijateljici, strankinji, taksista je naplatio 10 KM od stanice do Zagrebačke ulice na Grbavici. I primijetio sam da većina ljudi, koji se pretpostavljam voze duže vrijeme, dođu na štand i ona zovu druge taksi prijevoznike, jer im se bukvalno ne isplati“, dodao je on.

Kontaktirali smo i predsjednika Udruženja Sarajevo-taxi Envera Suljagića, koji je poručio građanima da u ovakvim i sličnim situacijama zapišu registarski broj vozila i odmah pozovu internu centralu Sarajevo-taxija te kantonalnu i federalnu inspekciju. On je objasnio kako cijena vožnja duže od 20 kilometara može biti predmet usmenog dogovora, uz obavezno izdavanje računa, no da kod ostalih vožnji taksimetar mora uključen.

"Ukoliko se utvrde da je taksista naplatio više, on će odmah biti prebačen na drugo stajalište, a ako se dokaže da se to dešavalo više puta, gubi dozvolu za rad", kazao je Suljagić za Sarajevo-x.com.

On je priznao da su i ranije imali primjedbe na rad taksista smještenih ispred sarajevskog aerodroma, željezničke i autobuske stanice koji su svoje usluge naplaćivali mimo zvaničnog cjenovnika.

Ipak, sudeći prema stalnim žalbama građana, Sarajevo-taxi još nema dovoljno odlučnosti da se obračuna sa neprofesionalcima u vlastitim redovima. Aspurd je da firma koja ponosno ističe da nosi ime Sarajeva, ujedno ne mari što ponašenjem svojih radnika nepovratno ruši imidž grada.