BiH
2

Jerlagić predlaže tunel kao rješenje povezivanja "kopno-Pelješac"

FENA
Amer Jerlagić (Foto: Klix.ba)
Amer Jerlagić (Foto: Klix.ba)
Predsjednik Stranke za Bosnu i Hercegovinu Amer Jerlagić predlaže pokretanje inicijative prema Republici Hrvatskoj i Evropskoj uniji o izgradnji podvodnog tunela kopno-Pelješac, čijom izgradnjom ne bi bio ugrožen pomorski izlaz Bosne i Hercegovine u međunarodne vode.

Jerlagić je pismo s ovim prijedlogom uputio predsjedavajućem Vijeću ministara BiH Vjekoslavu Bevandi, ministru vanjskih poslova BiH Zlatku Lagumdžiji, te ministru prometa i komunikacija BiH Damiru Hadžiću, a kopije visokom predstavniku Valentinu Inzku i šefu Delegacije Evropske unije u BiH Peteru Sorensenu.

Jerlagić u pismu obrazlaže da se danas, kada je Republika Hrvatska punopravna članica Evropske unije ponovo nastavlja praksa zastrašivanja izgradnjom pelješkog mosta i zatvaranja Neumskog zaljeva i slobodnog izlaza Bosne i Hercegovine na otvoreno more.

"Umjesto da iz susjedne Hrvatske dolaze poruke optimizma i zajedničkog rješenja saobraćajnog povezivanja juga Hrvatske znatno jeftinijim rješenjem izgradnje autoceste kroz zaleđe Neuma ili izgradnjom podvodnog tunela kopno - Pelješac iz Županije Dubrovačko-neretvanske ponovo trpimo prijetnje pričom i zaključcima s nekih okruglih stolova o izgradnji pelješkog mosta, kao i neargumentiranim tvrdnjama da su otoci Veliki i Mali škoj sastavni dio Republike Hrvatske", stoji u pismu.

Naglašava da se više puta argumentirano pobijala teza o izgradnji mosta zbog zatvaranja Neumskog zaljeva i pomorskog izlaza Bosne i Hercegovine na otvoreno more.

"Ukoliko Republika Hrvatska ne želi ''prekid'' autoceste prolaskom kroz neumsko zaleđe, sugerišem Vam da pokrenete inicijativu prema Republici Hrvatskoj i Evropskoj uniji o izgradnji podvodnog tunela kopno- Pelješac, čijom izgradnjom ne bi bio ugrožen pomorski izlaz Bosne i Hercegovine u međunarodne vode", rečeno je u pismu.

Prema svim procjenama relevantnih institucija cijena izgradnje podvodnog tunela iznosila bi 80 miliona eura, dok je cijena izgradnje spornog mosta više od 300 miliona eura.

S obzirom na to da će Evropska unija davati saglasnost na ovako skupo zaduživanje Republike Hrvatske, to je očekivati da će jeftinije, optimalnije i za susjede prihvatljivije rješenje naići na odobravanje predstavnika Evropske unije.

Izgradnja podvodnih tunela je rješenje koje je našlo veliku primjenu u Njemačkoj, Danskoj, Norveškoj, Švedskoj itd.

Ovo je projekt budućnosti za koji sam siguran da će biti podržan i od Evropske unije i to je projekt koji će spajati, a ne razdvajati i dizati tenzije između dvije susjedne zemlje, saopćeno je iz Stranke za BiH.