{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Javni servisi traže osam minuta za reklame, komercijalni smanjenje na četiri

9.5.2013. u 17:32
1
19
Javni servisi traže osam minuta za reklame, komercijalni smanjenje na četiri
1
Javni servisi traže osam minuta za reklame, komercijalni smanjenje na četiri
Komercijalne televizijske stanice u BiH zatražile su od Regulatorne agencije za komunikacije (RAK) izmjenu Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, odnosno da se javnim servisima u BiH vrijeme dozvoljeno za oglašavanje po satu umanji sa šest minuta na četiri. U isto vrijeme, javni servisi su zatražili da im se vrijeme oglašavanja poveća na osam minuta.
Vijeće Regulatorne agencije za komunikacije razmatralo je inicijativu komercijalnih televizijskih stanica (BN,TV-1, Hayat TV, OBN i TV Alfa) za izmjenu Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, a u vezi sa dužinom oglašavanja za javne RTV servise, na 65. redovnoj sjednici koja je održana danas. Naime, komercijalnim televizijama je dozvoljeno četiri minute reklama tokom jednog sata, te traže da toliko imaju i javni servisi.

Također, razmatrana je i inicijativa RTV servisa za izmjenu Kodeksa o komercijalnim komunikacijama o iznalaženju novog sistema finansiranja javnih RTV servisa.

Kako saznajemo, javni servisi su zatražili, osim više prostora za reklame (sa šest minuta na osam), i da se iznađe novi način finansiranja, s obzirom na to da brojni korisnici koji prelaze sa dominantnih telekomunikacijskih operatera (BH Telecom, M.tel, HT Mostar) na druge više ne plaćaju RTV taksu te time dolazi do pada prihoda javnih servisa.

Vijeće RAK-a je na sjednici ocijenilo da su inicijative legitimne, te je u cilju osiguranja transparentnosti procesa i uključenja svih sudionika u proces odlučivanja Vijeće zaključilo da se na osnovu podataka koji će biti traženi od podnosilaca inicijativa, izradi prijedlog o izmjeni Kodeksa o komercijalnim komunikacijama, koji će se uputiti na javnu raspravu.

Vijeće je na današnjoj sjednici također podržalo aktivnosti Agencije koje imaju za cilj liberalizaciju tržišta telekomunikacija. Prema podacima koji su dostavljeni Agenciji, tržište telekomunikacija bilježi pozitivan trend rasta u 2012. godini u odnosu na prethodnu godinu. Primarni cilj izrade izvještaja je određivanje operatora sa značajnom tržišnom snagom u cilju uspostavljanja fer konkurencije, kao i nametanja određenih obaveza takvim operatorima. Izvještaj sadrži podatke o ekonomskim i finasijskim indikatorima, cijenama usluga u fiksnoj telefoniji, primjeni usluge prenosivosti broja, te stanju u mobilnoj telefoniji.

Vijeće je odobrilo listu kandidata za izbor člana u Upravnog odbora RTRS-a iz reda hrvatskog naroda. Lista kandidata će biti dostavljena Narodnoj Skupštini Republike Srpske u skladu sa članom 46. Zakona o radio-televiziji Republike Srpske. Odobreno je i da se na javne konsultacije upute izmjene Kodeksa o audiovizuelnim medijskim uslugama i medijskim uslugama radija,a na sjednici su prihvaćene informacije o izmjenama i dopunama referentnih ponuda za pristup izdvojenoj lokalnoj petlji, o objavi i analizi telekomuniakcijskih i ICT indikatora za praćenje tržišta telekomunikacija te o načinu realizacije i troškovima usluge prenosivosti telefonskih brojeva.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: