BiH
0

Izvještaj OSCE-a upozorava na nedemokratski rad školskih odbora u BiH

FENA
Funkcioniranje školskih odbora u školama na području Bosne i Hercegovine ispod je optimalnog nivoa, a razlozi za takvo stanje su brojni, ocjena je izvještaja OSCE-a "Školski odbori u BiH: mogući zagovornici promjena i odgovornog stava u obrazovanju" koji je predstavljen danas u Sarajevu.

Prezentirani izvještaj rezultat je tromjesečnog istraživanja koji su predstavnici OSCE-a proveli u 56 posto škola u BiH te obavili 1.610 razgovora s različitim subjektima obrazovanja. Dokument sadrži uočene probleme u bh. školama kada je riječ o školskim odborima, ali i preporuke za prevazilaženje postojeće situacije.

Nedosljedni i nedosljedno tumačeni i primjenjivani zakonski propisi, ispolitiziran rad školskih odbora, mali broj institucionalnih mehanizama za ulaganje žalbi, nedovoljna stručnost predstavnika školskih odbora i nedostatna obuka, slaba komunikacija između predstavnika školskih odbora i njihovih izbornih tijela, osnovni su problemi uočeni u školskim odborima.

Šef Misije OSCE-a u BiH ambasador Douglas Davidson na današnjoj je prezentaciji naglasio kako školski odbori trebaju biti demokratska tijela, s potpunim uvidom u njihovo rukovođenje. Međutim, u praksi, škole u BiH nisu dostigle taj cilj te je veoma čest neprimjeren politički utjecaj na rad odbora. Utjecaj političkih stranaka, dodao je, posebno se direktno osjeti kod imenovanja direktora škola.

Direktor Odjela za obrazovanje OSCE-a Claude Kieffer smatra da je ključni problem u funkcioniranju školskih odbora u BiH zakonska legislativa, koja je drugačija na papiru i u praksi. Iz toga proizlaze većinom svi drugi problemi uočeni u školskim odborima.

Izvještaj donosi i osnovne preporuke za poboljšanje te oblasti obrazovanja. Prvenstveno je nužno pregledati važeće zakonske propise za tu oblast te izvršiti njihovu reviziju radi uklanjanja nedosljednosti i dvosmislenosti. Roditelji i nastavnici trebaju imati vodeću ulogu u izboru svojih predstavnika u školskom odboru. Potrebno je izraditi i žalbeni postupak u vezi s formiranjem školskog odbora, poboljšati komunikaciju svih subjekata u ovoj oblasti te poduzeti i druge korake kako bi se rad i uloga školskih odbora poboljšali.