Kako se gradi u BiH
0

Izgradili autoput, a porodicu ostavili zarobljenu na "ostrvu"

Piše: Nedžad Jamaković
Porodica Čolaković-Huseinović u Svrakama kod Sarajeva već godinama bije bitku s nadležnim institucijama, budući da su izdgradnjom dionice na autoputu Sarajevo-Zenica još od 2003. ostali zarobljeni na jednom "ostrvu" i nemaju nikakav izlaz sa svog imanja.
Ostali su omeđeni s jedne strane autoputem koji je prošao kroz dio njihovog imanja, a sa druge strane rijekom Bosnom.

Naime, Rješenjem Službe za imovinsko-pravne poslove Opštine Vogošća od 2.10.2001. godine eksproprisan je dio imanja porodice, nakon što je jedan od vlasnika, Redžo Čolaković bio pristao na to uz uslov da se s dionice autoputa izgradi servisna saobraćajnica kako bi on imao izlaz s imanja.

Porodica je za izuzeti dio zemljišta dobila i naknadu, no dionica petlja Podlugovi – petlja Jošanica je potom izgrađena, a servisna saobraćajnica do Redžinog imanja nije ni do danas. Tako je imanje ostalo "zarobljeno na ostrvu", nakon što Direkcija za ceste FBiH, koja je izgradila dionicu, nije ispoštovala dogovor, potvrđeno nam je u Opštini Vogošća.

Porodica tražila obnovu postupka

Onda se pojavio i dodatni problem. Početkom 2003. porodica je tražila od Službe obnovu postupka navodeći da ih iz Opštine nisu uputili na pravi način u njihova prava.

"Članovi porodice su isticali da im nije rečeno da mogu eksproprisati sve zemljište, uključujući i kuću, a ne samo dio zemljišta kuda je trebala proći dionica ceste te su tražili obnovu postupka", rekla nam je Sadeta Šopović iz opštinske Službe.

Služba je prvobitno bila odbila zahtjev, a onda je postupak ipak obnovljen 9. septembra 2005., nakon što je Institucija ombudsmena FBiH utvrdila da su prekršena prava porodice, odnosno razvedenih supružnika Redže Čolakovića i Đemile Huseinović, vlasnika imanja.

Opštinska služba je onda sredinom 2007. završila postupak vještačenja i procjenu nepokretnosti, te načinila izvještaj, koji je, potom, uz traženu dokumentaciju kojom se dokazuje vlasništvo nad zemljištem uputila Direkciji 16. januara 2008.

"Federalnoj direkciji za ceste smo dostavili svu dokumentaciju koju su nam tražili u vezi s ovim predmetom. Tad smo zatražili od njih da se izjasne o tome hoće li biti izgrađena servisna saobraćajnica, kako je dogovoreno, ili će kompletno imanje porodice biti otkupljeno. Do danas nismo dobili odgovor, a Redžo Čolaković je u međuvremenu umro", rekla je Šopović za Sarajevo-x.com.

Odgovor smo potom zatražili i u Direkciji, gdje nam je rečeno:

"Do sada nismo pronašli tehničko rješenje koje bi zadovoljilo porodicu Čolaković – Huseinović, a u međuvremenu je formirana Direkcija za autoceste FBiH i to je pitanje sada u njihovoj nadležnosti".

Dezinformacija iz Direkcije za ceste FBiH

Na naše iznenađenje, odgovor koji smo dobili iz Federalne direkcije za ceste čista je dezinformacija, što nam je potvrdio direktor Direkcije za autoceste FBiH Erdal Trhulj.

"Taj predmet je još uvijek u Direkciji za ceste FBiH i on nije ni mogao biti prebačen nama jer mi još uvijek nismo javno preduzeće i ne možemo rješavati pravne sporove Direkcije za ceste FBiH. Ipak, za nekoliko mjeseci ćemo i mi postati javno preduzeće i ako taj slučaj dotad ne bude riješen, mi ćemo ga sasvim sigurno riješiti, nakon što on bude prebačen nama", rekao je Trhulj u razgovoru za Sarajevo-x.com.

On je dodao da je navedena dionica na autocesti Sarajevo-Zenica puštena u promet 2003., ali da je upotrebna dozvola izdata tek 2007. nakon što je Direkcija za autoceste FBiH izgradila zatvoreni sistem odvodnje na mostovima.

"To je bila jedna od dvije sporne stvari na ovoj dionici koju je gradila Direkcija za ceste FBiH i mi smo je riješili, baš kao što ćemo riješiti i drugu spornu stvar - slučaj porodice Čolaković - Huseinović - ako to ne učini Direkcija za ceste FBiH koja je izgradila tu dionicu", rekao je Trhulj.