ACIPS
0

Izborna kampanja primjerenija općim nego lokalnim izborima

FENA
Predizbornu kampanju političkih stranaka u BiH posmatrano od 5. do 19. septembra karakteriše obraćanje biračima koje je više primjereno općim nego lokalnim izborima.

I kada govore o konkretnim problemima kandidiranim iz lokalnih sredina, stranke veoma malo, neke neznatno, nude rješenja za markirane probleme.

Ova i druga zapažanja saopštila je na pres-konferenciji u srijedu u Sarajevu Asocijacija Alumni centra za interdisciplinarne postdiplomske studije (ACIPS).

Podaci se odnose na drugu fazu ACIPS-ovog posmatranja kampanja 12 stranaka i ostalih učesnika predstojećih oktobarskih lokalnih izbora u BiH od 5. do19. septembra.

Analizirano je 5.024 izjava predstavnika 12 stranaka i ostalih učesnika izbora. Od toga, u 74 posto izjava dužnosnici se uopće nisu dotakli devet problema kandidiranih iz lokalnih zajednica, 24 posto izjava se oslanja na jedan od tih problema, a svega dva posto izjava je i doslovno praćeno konkretnim strategijama za rješavanje problema.

Stranke i ostali učesnici izbora najviše se oglašavaju u štampanim medijima. Obraćanja u plaćenim medijskim terminima više im liče na parole nego na konkretne poruke, rečeno je na pres-konferenciji.

Iznijete ocjene važe u nešto većoj ili manjoj mjeri za gotovo sve posmatrane stranke, bilo da su trenutno na vlasti ili u opoziciji.

Prema zapažanju ACIPS-a, Naša stranka, Narodna stranka Radom za boljitak i Socijaldemokratska partija BiH izuzetak su u smislu da se najmanje bave "ispraznim pričama" o policijskoj, ustavnoj reformi u BiH i entitetima kao temama primjerenim kampanji za opće, a ne za lokalne izbore, ali ni one ne nude mnogo konkretnih rješenja za lokalne sredine.

Naša stranka nije isuviše zastupljena u medijima, ali je za raziliku od drugih, pola vremena u datim izjavama posvetila temama značajnim za lokalne zajednice. Njena oglašavanja u plaćenim terminima odišu donekle entuzijazmom i energijom ali, nažalost, nema mnogo konkretnih mjera za rješavanje problema lokalnih zajednica, saopćeno je također na pres-konferenciji.

Zapažanja ACIPS-a su i da kampanja Hrvatske stranke najviše ima naglasak na problemima mladih, da slogan Patrije demokratskog progresa: "Srpska može bolje" asocira na poziv za homogenizaciju entitetskih birača te da je fokus kampanje Stranke za BiH na zapošljavanju u BiH, ali ne i na odgovoru na koji način to postići.

Stranka demokratske akcije također govori u kampanji o novim radnim mjestima, ali ne nudi i konkretne mjere da bi to postigla, dok slogan Srpske demokratske zajednice: "Bože pravde" budi emocije potpuno nevezane s lokalnim izborima, također su zapažanja ACIPS-a.

Savez nezavisnih socijaldemokrata neznatno više govori o konkretnim mjerama za rješavanje lokalnih problema, dok Hrvatska demokratska zajednica, slično kao i Hrvatska demokratska zajednica 1990, malo govori o tim mjerama i optužuje u kampanji rivale iz drugih stranaka s hrvatskim predznakom, saopćio je ACIPS.