BiH
40

Iz Granične policije savjetuju: Zaobiđite Doljane, idite preko Bijače

Piše: J. H.
Put do Bijače preko Mostara, Počitelja i Međugorja
Put do Bijače preko Mostara, Počitelja i Međugorja
Granični prijelaz Bijača otvoren je 1. jula i služi kao jedan od dva BIP-a (Border Inspection Control), granična prijelaza na kojima je osim prometa putnika i svih vrsta robe, dozvoljeno i prometovanje robom biljnog i životinjskog porijekla.

Međutim, u prve dvije sedmice, kroz Bijaču je prošao tek neznatan broj putnika koji izlaze ili ulaze u BiH.

Razlog za ovo može se tražiti u činjenici da mnogi Bosanci i Hercegovci ne znaju kako upće doći do ovog prijelaza koji pripada općini Ljubuški.

Kako su nam potvrdili u Graničnoj policiji BiH, u protekle dvije sedmice na GP Bijača uopće nije bilo čekanja prilikom ulaska u Hrvatsku i Evropsku uniju.

S druge strane, na GP Doljani stvaraju se velike gužve te putnici čekaju i po sat vremena.

"Kad se budete vraćali iz Hrvatske, molimo da idete na Bijaču, kako biste izbjegli čekanje i gužve", savjetovao nam je bh. granični policajac pri ulasku na Doljanima.

Prema riječima Mehmeda Jazvina, šefa smjene Terenske kancelarije Jug Granične policije BiH, putnici, između ostalog, na druge prijelaze idu iz navike.

"Oni koji putuju preko Mostara prema tom dijelu Hrvatske, neka idu na Čapljinu, Ljubuški i na Bijaču. Prilaz ovom graničnom prijelazu moguć je i s druge strane, preko Čitluka do Ljubuškog", kaže Jazvin za Klix.ba.

Naš sagovornik kaže da je razdaljina između Čapljine i Doljana pet kilometara, dok je ta razdaljina do Ljubuškog tri puta veća.

Osim Bijače, iz Granične policije savjetuju da bh. građani putuju i preko graničnih prijelaza Zvirići, Crveni Grm i Orahovlje.

"Ovo su alternativni prijelazi do kojih treba voziti od 20 do 30 kilometara ukoliko putnici ne žele čekati na Doljanima. Najmanja gužva još uvijek je na Bijači", pojašnjava Jazvin.

Problem putnicima predstavlja i nepostojanje putne signalizacije do Bijače, prijelaza koji ima tri ulazne i tri izlazne trake.

O ovom problemu upoznat je i Vinko Romić, direktor Uprave za ceste Zapadnohercegovačkog kantona.

Za ovaj dio zadužena su javna preduzeća Ceste i Autoceste Federacije BiH.

"Na magistralnima cestama, što je najvažnije, nisu još uvijek postavljeni nikakvi znakovi prema graničnom prijelazu Bijača i autoputu. Već su naručene te saobraćajne table, a inače će se obnoviti kompletna signalizacija. Ja se nadam da će znaci biti postavljeni u narednih desetak dana, a sve zavisi od dobavljača signalizacije", kaže Romić za Klix.ba.

On je dodao da su Uprava, na čijem je on čelu, i dva navedena federalna preduzeća trebali biti ažurniji kada je ova signalizacija u pitanju.