{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Istraživanje Valicona: SDA i SBB su imali najbolje kampanje

30.10.2014. u 14:14
36
40
Istraživanje Valicona: SDA i SBB su imali najbolje kampanje
36
Kompanija za istraživanje i marketing consulting Valicon danas je objavila rezultate istraživanja i mjerenja pozicija potencijalnih glasova za članove Predsjedništva BiH koji su obavljeni u danima predizborne kampanje.
Ismir Omeragić (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Ismir Omeragić (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)


Po prvi put svim raspoloživim metodama i tehnologijama izmjereno stanje prije izbora, ali i tokom samih izbora. Rezultati su do sada prezentovani klijentima tj. političkim strankama, a danas su po prvi put prikazani javnosti.

Mjerenja pokazuju trendove, uticaje i događaje koji su činili bitne faktore u odluci glasača na izborima za članove Predsjedništva BiH iz Federacije BiH.

Ankete, laži i političke stranke



"Anketama se manipulira i ne shvaćaju se na pravi način, a partije često koriste frizirane analize koje koriste kako bi na pogrešan način zainteresirali glasače da glasaju za njih", rekao je Ismir Omeragić iz Valicona dodavši da javnost ima pogrešnu percepciju o tome da prava istraživanja ne mogu predstavljati niti predvidjeti pravu i konačnu sliku.

"U vrijeme kampanja svi se odjednom bave statistikom, stranke pa i analitičari koji često zagovaraju pojedine partije. Takva statistika pokazuje različite rezultate što dodatno komplikuje situaciju bez naučnog pogleda na stvari", objašnjava Omeragić.

Na ramišljanje običnog čovjeka često utiče osjećaj "nelagode" koja uzrokuje da se manjina, tj. glasači manjih stranaka, priklanjaju većim i jačim strankama. Upravo je taj efekat igra na koju računaju stranke u BiH, ali to nije jedini ispravan način, poručuju iz Valicona.

Period prije kampanje



Formirana su tri silosa gdje se drugi izbor glasača uvijek nalazio u istoj grupi kandidata (članovi Predsjedništva iz reda tri naroda). Tu je primjećen jedinstven slučaj gdje se drugi izbor glasača nalazio unutar iste partije – Demokratske fronte – i to između Suljagića i Popovića, što je dovelo do rasipanja glasova.

Tada se vidjelo da potencijalni glasovi za Dragana Čovića po drugom izboru idu Martinu Ragužu i Živki Budimiru, a da Raguževi potencijalni glasači mogu biti i Budimirovi, ali samo u rijetkim slučajevima Čovićevi.

Početak kampanje



Mogli smo vidjeti stare, ali i dvije svježe priče koje to zapravo nisu. Ljudi koji su dugo u politici uspjeli su se predstaviti kao nova snaga – DF i HDZ1990.

Kampanja Bakira Izetbegovića je urodila plodom u narednih 4-5 dana zahvaljujući konzistentnim i jasnim porukama. SDP će reći da su imali kampanju, ali podaci Valicona ukazuju da je SDP skoro nije ni imao, jer analitički posmatrano SDP je do 19.9. samo padao u odnosu na druge stranke.

"Hrvatski odgovor" HDZ-a BiH je urodio plodom u prvih 4-5 dana kampanje, ali je pred kraj prve trećine kampanje počeo da pada. DF je imao dobre početne pozicije, ali kada je kampanja pokrenuta doživjeli su drastičan pad zbog, pretpostavlja se, povlačenja Komšića iz javnosti i Suljagićeva nekonzistentnosti.

Po podacima Valicona, SDA i SBB su imali najbolje kampanje, a primjetan je pozitivan odgovor na HDZ1990.

Druga trećina kampanje



Ovaj period je donio velike promjene zbog jednog vanjskog događaja – smrt Sulejmana Tihića - nakon koje je SDA doživjela enormaln skok (oko 20%) u potencijalnim glasovima, a gdje je DF doživio drastičan pad nakon manjeg perioda popravljanja udjela u broju potencijalnog biračkog tijela. Slični slučajevi takvih uticaja vanjskih faktora zabilježeni su u sivjetu, ali i u Hrvatskoj i Sloveniji. Treba istaći da su sve partije u Federaciji tada doživjele pad, osim Martina Raguža zbog uspješnog nastupa na TV debatama koji nije uključivao negaciju već pozitivnu afirmaciju ujedinjenja političkih opcija.

Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba
Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba


Kampanja Martina Raguža je historijska, smatraju u Valiconu, jer je po prvi put jedna etnonacionalna partija uspjela da privuče glasače iz druge etničke grupe. Na plakatima je stajao na zemlji uz hrvatske i bh. simbole, a u govorima je naglašavao pomirenje nacionalnog i građanskog.

Suljagićeva i Komšićeva kampanja nije urodila plodom zbog, smatraju iz Valicona, nekonzistentnim nastupom i pogrešno usmjerenim atakom na SDA, jer je evidentno da su glasove dobijali iz biračkog tijela SDP-a.

Posljednji period kampanje



Silosi glasačih tijela doživjeli su promjenu ulaskom Martina Raguža u „bošnjački silos“. Potencijalne glasove je uzimao od Izetbegovića, Suljagića i od Radončića. DF-ov kandidat je također dobijao potencijalne glasove od drugih kandidata, ali je u posljednjem periodu počeo napad SBB-a koji je uradio prenosom glasova iz DF-a prema Radončiću.

Također, Mirsad Kebo i Mustafa Cerić su se u bošnjačkom silosu kretali isključivo kao otimači Izetbegovićevih glasova.

Dva dana pred izbore



Zabilježen je blagi pad SDA nakon emotivnog odgovora na smrt Sulejmana Tihića. Stranka je izgubila potencijalne glasove, ali se nije vratila na nivo sa početka kampanje, što je osiguralo pobjedu Izetbegovića, a iz Valicona smatraju da je ulogu odigrao i Bajram.

SDP je blago skočio nakon nastupa Zlatka Lagumdžije kada je poderao karte podjele BiH. HDZ BiH je držao konstantan broj potencijalnih glasača pred same izbore, dok je DF i dalje oscilirao. U tom periodu SBB i DF pronašli su se na razlici od svega 1-2 posto. Dva dana prije izbora Suljagić je bio na drugom mjestu ispred Radončića što će se svakako promijeniti u zadnjem momentu.

Raguž je, prema podacima Valicona, izbore izgubio u posljednja četiri dana zbog nespretnog kombinovanja šahovnice sa probosanskim simbolima što se ilustruje bilbordima sa isključivim hrvatskim znakovljem bez stećaka i simbola trougla u centru Sarajeva. Konkurencija je to iskoristila ljepljenjem plakatima sa simbolima Herceg-Bosne, dok se u zapadnoj Hercegovini išlo u kontru sa žutim bilbordima.

Valiconovi konačni rezultati ukupnog istraživanja razlikovalo se od rezultata CIK-a u svega jedan posto. Valicon zaključuje da partije zanemaruju potencijal od 30 posto građana koji, prema njihovom istraživanju, o svom kandidatu odlučuju u posljednjim danima prije izbora.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: