{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Interview: Almir Imširević

5.5.2003. u 15:58
0
0
Interview: Almir Imširević
0
Interview: Almir Imširević
Almir Imširević jedan je od najboljih bh. dramskih pisaca, a iza sebe ima na desetine manjih i većih projekata, od kojih se svakako izdvaja "Kad bi ovo bila predstava"
Razloga za razgovor sa Almirom ima dosta, ali povod je njegov posljednji boravak u Parizu, gdje je na Sorboni IV premijerno izvedena kultna sarajevska predstava "Kad bi ovo bila predstava". Razgovor smo, naravno, obavili e-mailom.

Almire, posljednje vrijeme vrlo malo se pojavljuješ u javnosti, barem ovoj sarajevskoj. Zašto?

Zbog "kokuzluka"! Nema me na ulici, u pozorištu, a ni na Internetu. Do maloprije sam, zbog neplaćenih računa, bio "off line". Za nekoga ko se namjerava baviti dramskim pisanjem to možda i nije loše. Za ozbiljniji odgovor na ovo pitanje treba se obratiti direktorima bh. pozorišta. Ipak, moram naglasiti, ne zamjeram im previše toga. Moja je odluka (a oni mi u tome svesrdno pomažu) da se "pojavljujem" svake dvije-tri godine. (Pokušavam prestati biti "zvijezda", te postati "kometa")

Koji je razlog Tvog nedavnog boravka u Francuskoj?

U Parizu, na Sorboni IV, izvedena je moja drama KAD BI OVO BILA PREDSTAVA, te sam bio pozvan na premijeru. Nakon toga, u galeriji Le Lys, održana je promocija moje knjige, a istom prilikom dogovoreno je i izdavanje mojih drama na francuskom jeziku. Izdavač ce biti pariška kuća L'ESPACE D'UN INSTANT.


Uskoro će biti četiri godine od premijere jedne od kultnih sarajevskih predstava "Kad bi ovo bila predstava" koju je po Tvom tekstu rezirao Aleš Kurt. Kakve su Tvoje emocije u vezi sa tom predstavom danas?

Danas mi se čini da sam zahvaljujući toj predstavi naučio šta je najvažnije, ili bolje rečeno, šta je najljepše u teatru. To je sjećanje. Kad se bavite pozorištem shvatite da je sjećanje jedino što ste zaista "zaradili".


Sjećanje na "komadiće" predstave, na drage ljude u publici, na siranovski osjećaj dok iz mraka slušate "svoje riječi". Oprostićete mi na patetici. Eto, zbog sjećanja mi je i drago što je ta predstava "umrla" na vrijeme. U pozorištu je i to važno.


Možemo li očekivati nešto novo od Tebe? Pripremaš li nešto?

Trenutno sam u pregovorima za postavljanje mojih tekstova u Francuskoj, Rumuniji i Srbiji. Paralelno radim na scenariju za igrani film "Mousefuckers" (iako film još uvijek nisam zavolio na pravi način), a što se tiče teatra - uživam u popravljanju napisanog. Nadam se da ću u skorije vrijeme, uz pomoć prijatelja, početi rad na predstavi "Playback Sevdalinka", te tako napraviti i prvi korak u osnivanju pozorišne trupe GELER TEATAR SARAJEVO.

Da li ćemo u Sarajevu ikada vidjeti "Circus Inferno" koji si radio u Francuskoj?

"Circus Inferno" je napisan u Francuskoj, prije dvije godine, a naredne godine je premijerno izveden u švicarskom Theatre de Vidy. Nakon toga je uslijedilo predstavljanje teksta u Parizu. Niko iz sarajevskih teatara jos uvijek nije pokazao zainteresovanost za postavljanje tog teksta. Gospodin Zijah Sokolović je namjeravao ponuditi režiju tog teksta Kamernom teatru 55, ali još uvijek nema pravog dogovora. U ovom trenutku presretan sam što se pojavila izdavačka kuća VRIJEME, predvođena g. Muamerom Spahićem, te sam dobio ponudu za izdavanje ove drame. Ugovor je potpisan i knjiga bi se trebala pojaviti početkom ljeta. Predstavu ćemo još malo sačekati.


Zašto više ne pišeš za BH Dane? Baviš li se uopšte pozorišnom kritikom?

Za "Dane" ne pišem, jer oni to od mene više ne traže. Ne znam zašto. Pozorišnom kritikom se nisam bavio ni u vrijeme kada sam pisao za "Dane". Treba biti iskren pa priznati, moji tekstovi su više bili teatarski prikazi, ponekad eseji, ali nikad pozorišna kritika u onom pravom, ozbiljnom i za novine dosadnom obliku. Osim toga, nikako se nisam mogao natjerati da postanem "novinar", da pišem tako brzo i često, da pazim na broj slova, redova i sl. Isuviše sam lijen za takvo što. Na kraju krajeva, umorio sam se od "bavljenja" drugim ljudima iz pozorišta. Volio bih da se, konačno, neko "pozabavi" i Almirom Imsirevićem. :)

Ti si asistent na ASU Sarajevo. Kakvo je Tvoje mišljenje o generacijama glumaca, režisera i dramaturga koji trenutno studiraju? Ime li neko poseban ko obećava?

Ne bih davao nikakve "kolektivne ocjene", nezahvalno je, bezobrazno i glupo. Mogu se jedino usuditi i preporučiti im da najzahtijevnije "ocjenjivače" nađu u sebi samima. Svojim studentima (kako to lijepo zvuči, zar ne?) uvijek naglašavam da se manje oslanjaju na inspiraciju, a više na koncetraciju. Zato - neka ništa i nikome ne "obećavaju", neka samo rade.


Koliko Ti je Internet važan u svakodnevnom radu?

U Francuskoj, dok sam pisao "Circus Inferno", Internet je bio moja jedina i najdraža "biblioteka". Ipak, treba na vrijeme prepoznati njenu nesređenost, šizofreniju, te "napustiti" je na vrijeme. Internet vam neće pomoći da napišete bolju knjigu. Nije slučajno smišljen naziv "surfanje", vožnja po valovima koja je u isto vrijeme privlačna, ali nerijetko i besmislena. Treba naučiti "kontrolisati dasku", te surfati u pravcu koji odaberete vi, a ne kompjuter.


Koliko prosječno dnevno provedeš na Internetu?

Dva-tri sata...pod uslovom da sam na vrijeme platio racun.


Pratis li sarajevo-x.com?

Pratim, vise nego oni mene :)


Tvojih Top5 web siteova:

www.mostarsevdahreunion.com

www.theatre-contemporain.net

www.srebrenica.org

www.sarajevo-x.com

http://almir_imsirevic.tripod.com

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: