Za 87 km pruge
1

Hrvatske željeznice traže naknadu i za voz na relaciji Sarajevo - Beograd

FENA
Hrvatske žjeleznice traže 677.000 eura godišnje od Željeznica Srbije i BiH, da bi voz između Beograda i Sarajeva mogao da koristi 87 km hrvatske pruge.

Voz je planiran po novom redu vožnje od 9. decembra, rečeno je u Željeznicama Srbije.

Hrvatske željeznice su najavile da će od novog reda vožnje obustaviti saobraćaj 46 međunarodnih željezničkih vozova, što će se odraziti i na željeznički saobraćaj između Srbije i Hrvatske, prenosi B92.

Tako će od 10 vozova koji saobraćaju između dvije države, čak šest biti ukinuto, izjavio je direktor Medija centra srpske željeznice Nenad Stanisavljević.

"Ovih dana planirano je da se održi sastanak između predstavnika željezničkih uprava Srbije, Hrvatske i Slovenije, na kojem će se razgovarati o mogućnostima međunarodnog saobraćaja u novom redu vožnje, u skladu sa najavama Hrvatskih željeznica", kazao je Stanisavljević.

On je rekao da Željeznice Srbije nisu u mogućnosti da obezbijede dodatna finansijska sredstva sa kojima bi učestvovali u plaćanju dijela troškova ostalih vozova koji tranzitiraju mrežom hrvatskih pruga, pa će se u saobraćaju između Srbije i Hrvatske po novom redu vožnje naći samo dva para vozova, za čiji saobraćaj se neće izdvajati novčana sredstva.

Hrvatske željeznice predložile su, takođe, da u saobraćaju od 9. decembra ostanu dva para vozova koji saobraćaju hrvatskim prugama, a za koje se neće plaćati novčana nadoknada i to između Beograda i Filaha u Austriji (sa polaskom iz Beograda u 5.13 sati, a iz Filaha u 12.52 sati), kao i između Beograda i Sćvarzaha u Austriji, sa direktnim kolima za Cirih (sa polaskom iz Beograda u 10.28 sati, a iz Ciriha u 20.40 sati).

Željeznice Srbije su predložile da u saobraćaju ostanu po jedan dnevni i noćni voz.

Prema prijedlogu Hrvatskih željeznica, ukoliko zainteresovane železničke uprave ne obezbijede dodatna finansijska sredstva za nadoknadu za korišćenje infrastrukture u saobraćaju neće biti vozova između Beograda i Sarajeva, kao ni između Beograda i Zagreba.

"Prema našim saznanjima, razlozi za ovakvu najavu Hrvatskih željeznica su ekonomske prirode i nužne tržišne poslovne orjentacije", rekao je Stanisavljević.

Putnički prijevoz Hrvatskih željeznica je, prema njegovim riječima, navedene linije procijenio kao nerentabilne i predložio njihovo ukidanje.

Pojedini od vozova koji su predloženi za ukidanje mogu ostati u saobraćaju, ukoliko se zainteresovane željezničke uprave saglase sa plaćanjem troškova vožnje hrvatskim prugama - tzv. naknade za pristup železničkoj infrastrukturi Hrvatskim željeznicama.