Ministar saobraćaja KS
0

Haris Lulić: GRAS će dobiti konkurenciju

Piše: E. Gorinjac
Haris Lulić
Haris Lulić
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Haris Lulić na konferenciji za novinare u utorak je rekao kako se u Ministarstvu radi na odluci o uređenju saobraćaja u KS, te da će najveći prijevoznik GRAS dobiti konkurenciju.

Na konstataciju novinara da se u GRAS-u ponavljaju isti problemi, odnosno da je javni gradski prijevoz, pogotovo padinske i vangradske linije, godinama jedan od najvećih problema, ministar je rekao "da GRAS nije godinama problem, ali da opet zavisi i to šta se podrazumijeva pod 'godinama'".

Prilično je jasno, tačno, a i evidentno u svakodnevnom saobraćaju šta znači to da je GRAS godinama problem ili da grca u problemima. No, evidentno je i to da godinama nema adekvatnih riješenja koja bi doprinijela, kako pozitivnom poslovanju GRAS-a tako i adekvatnijem prijevozu građana Sarajeva.

"Ja se nikada nisam u medijima oglasio i rekao da situacija u GRAS-u nije teška. Rekao sam da je teška, ali ne i bezizlazna. I ja sam svjedok žalbi građana na pojedina propuštanja vožnji. Sada plaćamo kredite za nabavljena vozila, ta vozila bi trebala biti i dostatna i u puno boljem stanju nego što jesu. To je već problem dublje analize. Mi imamo i dogovore i pregovore, čak i dogovore oko kreditnih linija za nabavku novih vozila kako građani ne bi bili uskraćeni za odgovarajući prijevoz. Međutim, moramo imati strpljenja, jer ono što se razgrađivalo godinama ne može se za dva do tri mjeseca sagraditi", rekao je Lulić.

Ministar je izjavio i to kako Ministarstvo pokušava "uravnotežiti socijalnu politiku koja se do sada vodila prema GRAS-u i koja je možda jedan od uzroka ovakve situacije u kakvoj se nalazi ovo preduzeće".

"Stvar naplate karata, unutrašnje kontrole i organizacija je unutrašnja stvar GRAS-a. Od odgovornosti niko ne može pobjeći. Onoga ko je doveo ovo preduzeće u ovakvo stanje, ako ništa drugo, bar javno treba prozvati. Međutim, da bi to uradili morate imati argumentovane dokaze i pokazatelje, a to moram priznati nije jednostavno skupiti", kaže ministar.

No, građani vrlo argumentovano, što uopće nije teško provjeriti, već godinama ukazuju na loše usluge gradskog prijevoza, izostanak autobusa na pojedinim prigradskim linijama, kao između ostalog, i na previsoke cijene karata u odnosu na kvalitet usluge.

"Takve stvari poput ispuštanja vožnje su isključivo povezane sa voznim parkom. Ne vjerujem da bi GRAS, odnosno ni jedna firma koja ostvaruje profit na toj liniji, ispustila svjesno vožnju. Isključivo je do zastarjelosti voznog parka. Zbog kredita koje plaćamo i kojima smo opterećeni do 2016. godine vezane su nam ruke da bi mogli nabaviti nova vozila", kaže ministar.

Međutim, građanima iz prigradskih naselja, ali i onima koji žive u gradskoj zoni sasvim je svejedno koji su razlozi po srijedi kada zbog gradskog prijevoza kasne na posao i po sat, a prema tvrdnjama nekih koji žive u padinskim naseljima često se na autobus čeka čak i više.

"Nije rečeno da se GRAS ne može dovesti u red. GRAS će se sigurno dovesti u red i on će biti vodeći prevoznik u Kantonu Sarajevo. Što se tiče novih prevoznika i novih linija konkurencija je poželjna i Ministarstvo radi odluku o uređenju saobraćaja u KS koja će definisati te odnose i sigurno će se stanje u linijskom prijevozu popraviti. Uvest ćemo konkurenciju", riječi su ministra Lulića.