{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


GRAS naredne godine uvodi elektroničku naplatu karata

F
2.12.2011. u 12:27
0
51
GRAS naredne godine uvodi elektroničku naplatu karata
0
GRAS naredne godine uvodi elektroničku naplatu karata
Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com
Kanton Sarajevo je prije osam mjeseci pokrenuo priču o uvođenju eTicketinga, odnosno elektroničke naplate karata u javnom gradskom prijevozu, jer je to nešto što je ključno za prevazilaženje dosadašnjih problema pri kupovini karata. Našli smo ono što nas interesira, bili u Zagrebu i Ljubljani, izabrali odgovarajući model i sad ćemo krenuti u njegovu realizaciju.
Rekao je ovo danas ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Haris Lulić tokom seminara "Nova vizija transporta i urbanog života" koji je u Sarajevu organizirao Calypso Networks Association da bi predstavio sistem elektroničke naplate karata pomoću beskontaktnih čip kartica.

Lulić je istaknuo da se takav projekt ne može finansirati iz budžetskih sredstava, ali da će se naći model da naredne godine ovakav sistem naplate bude u funkciji u Sarajevu.

"Za postojeći broj voznih jedinica u KS-u to bi koštalo oko tri miliona eura. Međutim, riječ je o investiciji koja se brzo vraća jer većinu sredstava čine magnetne kartice koje će se pustiti u prodaju. Ovaj novi model naplate odnosio bi se na sve vidove prijevoza u Grasu i mi bismo uz pomoć tog sistema mogli ostvariti i tačan uvid u broj prevezenih putnika", kazao je Lulić.

Istaknuo je da Ministarstvo saobraćaja KS-a pravi odluku o javnom linijskom prijevozu gdje će se omogućiti ljudima da npr. sa Sedrenika dođu do Hrasnice ili Tarčina s istom kartom ako je to u odgovarajućem periodu od 90 ili 100 minuta, a ona bi bila u potpunosti primjenjiva kada počne funkcionirati eTicketing.

Danas je rečeno da je Zenicatrans-prevoz putnika jedina prijevoznička firma u BiH koja je primijenila elektronski sistem naplate pomoću beskontaktnih čip kartica i to od 2007. godine.

Direktor te kompanije Jusuf Borić naglasio je da je taj sistem jako isplativ, prvenstveno jer onemogućava falsifikovanje karata te smanjuje vrijeme naplate karata.

"Vozači više nisu zaduženi za prodaju karata i da vode evidencije o serijskom broju karata, da ih zadužuju ili razdužuju, a i mnoge informacije dobiju se u rekordnom vremenu", kazao je Borić.

Seminaru su prisustvovali predstavnici autoprijevozničkih kuća iz FBiH te Grasa i nadležnih institucija za saobraćaj.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: