Saobraćajne dozvole
0

Federacija BiH pljačka vozače?

Sarajevo-x.com
Izgleda da neke kantonalne MUP-ove baš briga za građane i za pružanje informacija. Naime, na zahtjev čitatelja zatražene su informacije od kantonalnih MUP-ova, da li vozač smije voziti automobil u slučaju da čeka na saobraćajnu dozvolu koja je na obradi u jednoj od policijskih uprava, ako posjeduje policu osiguranja koja je ispravna i odnosi se na naredni period od godine dana, navodi se u tekstu koji je objavio mostarski web portal AutoMotoSvijet.

Naime, polica osiguranja bi trebala biti dovoljan dokaz da je procedura započeta, a automobil uredno prošao tehnički pregled. Pitanje je elektronskom poštom poslano na adrese MUP-ova svih kantona u FBiH, i to na adrese koje se nalaze na službenim stranicama. Pitanje jedino nije upućeno MUP-u Posavskog kantona, jer njihova adresa elektronske pošte nije nigdje registrovana.

Jedino je MUP Zapadnohercegovačkog kantona odgovorio već nakon nekoliko sati. Iako se adresa nije odnosila na sektor nadležan za tu vrstu pitanja, zaposleni tog sektora su uredno kontaktirali nadležne kolege i poslali odgovor. Odgovor je da imaju razumijevanja za ovakvu situaciju radi sporosti obrade i novog programskog paketa, pa vozači koji čekaju na saobraćajnu dozvolu, ne svojom krivicom, neće osjetiti neugodnosti ili strah prilikom kontrole na cesti u ovom Kantonu.

Nakon 24 sata od slanja pitanja, ispostavilo se da su adrese elektronske pošte MUP-ova Tuzlanskog i Bosansko-podrinjskog kantona netačne, iako se nalaze na službenim stranicama.

Od svih ostalih, 24 sata nakon slanja pitanja, odgovor je poslao i MUP Kantona Sarajevo u kojem navode da u skladu sa Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, član 211., vozač mora imati saobraćajnu dozvolu i policu obaveznog osiguranja.

Od ostalih MUP-ova, niko se nije udostojio da odgovori kako bi informacija bila prenesena građanima.

Kako građanin da zatraži informaciju u 21. vijeku? Kako da prijavi neki događaj anonimno? Kako da mediji dobiju informaciju? Je li treba da se ima veza da bi se dobila informacija za koju su službenici plaćeni iz naših džepova (jer smo mi porezni obveznici) i obavezni su informaciju pružiti građanima i medijima? Možda bi se ovdje mogli naći elementi kršenja zakona o pristupu informacijama, možda čak i o neodgovornom obavljanju posla.

U MUP-u KS trebaju da se zapitaju gdje nas u stvari vodi ovakvo kruto držanje pravila? Sasvim smo sigurni da u Kantonu Sarajevo ovakav stav ne vrijedi za "kolege policajce" što opet razumijemo, no trebali bi isti stav zauzeti prema građanima. Jedan kontakt sa dežurnim operativnim i može se utvrditi šta je sa vozilom, odnosno statusom saobraćajne dozvole.

Postavljamo pitanje: Da li su vozači krivi što moraju čekati sedam i više dana na svoju saobraćajnu dozvolu ili su krive institucije? Da li zato građanina treba lišiti prevoznog sredstva tih sedam dana iako je i za njih uredno platio osiguravajuće pokriće od autoodgovornosti i putarine, naknade za ovo i ono? Je li se njegovom krivnjom sve ovo dešava? Ko će platiti vozaču koji od svojih poreza plaća i one radnike na šalteru, i održavanje i pravljenje cesta, i policijske službenike uključujući i one koji će ga maltretirati na putu???

Sve je ovo još bezazleno nadležnim organima, no zamislite da se oko pola miliona vlasnika automobila sjeti i traži povrat novca od osiguranja, putarina, poreza ovakvih i onakvih jer su mu država/entitet/kanton zabranili da koristi šta je već platio? Nema suda koji neće odlučiti u korist vozača, a administracija nema toliko ljudi da ispoštuju sve šta sud naloži narednih desetak godina.

U slučaju krutog držanja propisa, kao što to rade u Kantonu Sarajevo, onda bi vozač trebao doći, predati svoje papire na šalter i nakon obrade za najviše dva minuta trebao bi ih dobiti nazad.

Zabrana vožnje u periodu od sedam ili više dana (zavisi koliko je kojem kantonu potrebno da se snađu u jednostavnoj proceduri provjere koja je došla s novim programom) kada se saobraćajna dozvola zadržava na šalteru, iako je vlasnik vozila platio sve obaveze i za taj period, je ništa drugo do najgrublje kršenje osnovnih ljudskih prava i pljačkanje građana, ali i preduzeća koji posjeduju vozilo, navodi se u tekstu objavljenom na portalu AutoMotoSvijet.