BiH
0

Evropska komisija pomaže u uspostavljanju jednog menadžera željezničke infrastrukture u BiH

FENA
Evropska komisija smatra da bi zbog vrlo skromnih finansijskih, ali i personalnih resursa, relativno kratke željezničke mreže od 1.007 kilometara koja prelazi iz entiteta u entitet, uspostavljanje više od jednog menadžera infrastrukture na javnoj mreži željeznica u BiH bilo neracionalno i neefikasno, te ne bi doprinosilo usklađenosti infrastrukture i njenoj izbalansiranoj funkcionalnosti i kapacitetu.

Ovo je izjavio danas menadžer projekta u Delegaciji Evropske komisije u BiH Goran Filipović.

Kako je jučer u Sarajevu najavio šef Delegacije Evropske komisije Michael Huphreys, Evropska komisija uskoro planira projekat koji će osigurati pomoć Ministarstvu komunikacija i transporta BiH u implementaciji Zakona o željeznicama BiH.

Tim zakonom se uređuje ukupno strukturno i eksploataciono područje željezničkog transportnog sistema BiH, uvjeti i način upravljanja željezničkom infrastrukturom, obavljanja prijevoza u željezničkom prometu, kontrola, nadzor, regulatorne i apelacione funkcije, kao i druga pitanja od značaja za rad i funkcioniranje željezničkog transportnog sistema.

Filipović navodi da Zakon predviđa razdvajanje funkcija operatera i upravljanja infrastrukturom kako bi se osigurala što bolja efikasnost i pouzdanost transporta i omogućila konkurencija u prijevozu robe i oputnika.

U tom smislu Zakon predviđa imenovanje i formiranje menadžera infrastrukture i uspostavljanje Regulatornog odbora, ali je imenovanje njegovog direktora već u zakašnjenju.

Implementacijom Zakona odvojili bi se dijelovi željeznica koji će se baviti isključivo prijevozom (operateri), i to odvojeno za putnički i teretni promet, što je u praksi već neformalno i urađeno, od infrastrukturnog dijela koji bi osigurao svima dostupan, funcionalan i siguran medij za kretanje, dok bi izdavanje odgovarajućih licenci operaterima vršio Regulatorni odbor, kazao je Filipović.