Nedovoljno novca u budžetima
0

Eksproprijacija usporava rad na Sarajevskoj zaobilaznici

Piše: A. Karadža
Grafički prikaz Sarajevske zaobilaznice
Grafički prikaz Sarajevske zaobilaznice
Iako je sredinom prošle godine JP Direkcija cesta FBiH potpisala ugovor vrijedan 23,5 miliona eura za izgradnju LOT-a 2 dionica Butila-Briješće i Briješće-Stup s konzorcijem hrvatskih kompanija, kojeg čine Koteks Osijek, Ingra Zagreb i GP Dubrovnik, eksproprijacija zemljišta onemogućava početak radova.

Za LOT 2 sporazumom je definirano da Vlada Kantona Sarajevo osigura sredstva za eksproprijaciju koja je započeta, ali nije završena jer KS nije blagovremeno osigurao potrebna sredstva, pa čitav postupak kasni.

Aneksom sporazuma obavezu osiguranja sredstava za eksproprijaciju na LOT-u 2 preuzela je Vlada FBiH, a Vlada KS je preuzela obavezu finansiranja eksproprijacije na LOT-u 3.

Prema informacijama iz JP Direkcije cesta FBiH, radovi se obavljaju i na eksproprijaciji LOT-a 2A Butila - Briješće gdje postoje mnogo veći problemi zbog izgrađenosti objekata na trasi buduće prometnice.

Procijenjena vrijednost eksproprijacije za kompletan LOT 2 je oko 26 miliona maraka. Za realizaciju je neophodno osiguranje tih sredstava na što se obavezala Vlada FBiH. Iz JP Direkcije cesta nadaju se da će vrlo brzo biti osigurano 20 miliona KM za te potrebe.

Radovi na LOT-u 1, na dionici Jošanica - Butila koja je nazahtjevniji dio projekta, nakon početnih kašnjenja, odvijaju se prema planu. Problema sa finansiranjem izvođenja radova na ovoj dionici nema, a prema Ugovoru, stanje radova se redovno prati i na osnovu stvarnog mjesečnog učinka se vrše obračun i plaćanje. Rok za završetak radova je 36 mjeseci, odnosno oktobar 2010. godine, rekli su iz JP Direkcija cesta FBiH.

Za LOT 3 Butila - Vlakovo i spojna cesta Vlakovo - Mostarsko raskršće, priprema se tenderska dokumentacija za izbor najpovoljnijeg izvođača i elaborat eksproprijacije zemljišta, za što se čeka saglasnost banaka.

Prema navedenom Aneksu Sporazuma, finansiranje eksproprijacije za LOT 3 je u nadležnosti Kantona Sarajevo. Za sve ugovore koji su do sada sklopljeni za izvođenje radova i usluge nadzora na Sarajevskoj obilaznici, osigurana su finansijska sredstva iz kredita, izuzev kompletnih sredstava za eksproprijaciju na LOT-u 2 i LOT-u 3.

Sarajevska zaobilaznica je najveći infrastrukturni projekat u Bosni i Hercegovini i prema studiji izvodljivosti, njena izgradnja će koštati 118 miliona eura. Za izgradnju Sarajevske obilaznice osigurana su sredstva kreditom Evropske investicijske banke od 36,50 miliona eura, Evropske banke za obnovu i razvoj (37,21 miliona eura) i iz OPEC fonda (18 miliona dolara).