{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Eksperti Delegacije EU: Koridor 5-C je "put u Evropu"

F
14.12.2011. u 14:43
0
1
Eksperti Delegacije EU: Koridor 5-C je "put u Evropu"
0
Eksperti Delegacije EU: Koridor 5-C je  "put u Evropu"
Koridor 5-C je za BiH doslovno "put u Evropu", ali je potrebna politička volja da bi se postigao dogovor koji bi omogućio da se osiguraju prijeko potrebna tehnička, adminstrativna i finansijska sredstva, čime bi se pokazalo da BiH ima kapacitete za provedbu ne samo ovog projekta nego i cijelog niza projekata i mjera koje čine proces evropskih integracija.
Ovo su neke od poruka koje su danas na brifingu za predstavnike medija u Sarajevu uputili eksperti Delegacije Evropske unije u BiH, naglašavajući da koridor ne podrazumijeva samo cestu ili autocestu, nego sve vidove transporta.

Koridor 5-C je dio koridora 5 koji povezuje ukrajinsku prijestonicu Kijev s Jadranskim morem. Ovaj koridor se od Budimpešte grana na tri strane, prema Veneciji, Rijeci i Pločama. Sve su to razlozi zbog čega je Evropska unija predana pružanju pomoći izgradnji autoceste i željezničke mreže na koridoru 5-C, jer to nije samo u interesu BiH nego i same EU.

Međutim, iz Delegacije EU upozoravaju da koridor sam po sebi ne donosi blagostanje, ali da daje BiH osnovne uvjete za privlačenje investicija da se na taj način ostvari blagostanje na teritorijama BiH koje gravitiraju koridoru. U pitanju je pojas širok oko 40 kilometara na kojem živi više od 50 posto stanovništva BiH, a koje s više od 60 posto sudjeluje u stvaranju bruto društvenog proizvoda.

Koridor može omogućiti kvalitetniji i brži pristup privrednim resursima i povećati tranzit ljudi i robe kroz BiH. Pritom u Delegaciji EU naglašavaju da je upravo transport robe, a ne putnika ono što generira ekonomski rast.

Međutim, ulaganja u autoput na koridoru 5-C ne mogu biti atraktivna ako će se zbog administrativnih podjela naplatne rampe graditi na svakih 20 kilometara.

Željeznici duž koridora 5-C potreban je dobar remont i unapređenje signalizacije da bi pruga mogla funkcionirati kvalitetno do 2030. godine. Međutim, problem predstavlja usko grlo koje stvaraju tunel "Ivan" i "Bradinska rampa", a bez rješavanja tih problema ne može se očekivati povećanje transporta robe ovom željeznicom.

"EU će pomoći vlastima BiH u nastojanjima da privuku sredstva za koridor 5-C, ali vlasti moraju pokazati da su ozbiljne u namjeri da realiziraju taj projekt", ističu iz Delegacije EU.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: