Tragikomedija
0

Eksperiment s mačkom u udžbeniku fizike je ukradena šala!

Piše: Nedžad Jamaković
Autori udžbenika prepisali šalu
Autori udžbenika prepisali šalu
Famozno "povlačenje mačke i drugih maljavih predmeta po ćilimu sve dok se ne pojave varnice" u udžbeniku fizike za 8. razred naših osnovnih škola zapravo je doslovno prekopirana šala čiji su autori profesori i studenti okupljeni u "Maloj radionici fizike" Colorado State Universityja iz SAD-a.

Tako informacija o skandaloznom promovisanju nasilja nad životinjama u udžbenicima za 14-godišnjake, koja je jučer šokirala javnost u našoj zemlji, dobiva svoj tragikomični(ji) nastavak.

Naime, autori Aziza Skoko i Kasim Imamović su najvjerovatnije na internetu pronašli i "pođonili" eksperiment s mačkom uime dobivanja elektriciteta, a sve za njihov originalni (to im se, nažalost, mora priznati) udžbenik fizike.

U zemlji u kojoj smo odavno oguglali na krađe i pljačke, njihovo nedjelo (jer nisu naveli izvor) ostalo bi vjerovatno neprimijećeno da kopiranjem šaljivog sadržaja i njegovim smještanjem u udžbenik nisu stvari doveli do samog dna, odnosno do prvorazrednog skandala.

Da sve skupa bude tragično do kraja, autori su zajedno s prevedenim tekstom kopirali i ilustraciju koja ga je pratila, a na kojoj beba viljušku gura u utičnicu, a mačka ima lisičiju glavu i tijelo koje najviše liči na nekog mikrotigra.

Kakvu su katastrofu priredili djeci i roditeljima najbolje se razaznaje iz proste usporedbe posmatranja navedene ilustracije uz šaljivi tekst i u udžbeniku koji bi svugdje na svijetu morao, očito ne i kod nas, imati višeslojne provjere.

"Putujući regionom naše eksperimente smo podijelili s 250.000 učenika. Mi im ne prezentujemo nauku, već pomažemo da djeluju u njoj. Naš cilj je pokazati ljudima da je nauka nešto čime se bilo ko može baviti", napisala je ova grupa profesora i studenata iz SAD-a o sebi.

Smijemo li se onda usuditi na usporedbu našeg obrazovnog sistema s grupom profesora i studenata iz SAD-a koji u sklopu svoje radionice, osim što se ponekad vole našaliti, putuju po svojoj zemlji i djecu na praktičan i njima blizak način uče i objašnjavaju im fiziku.

Ipak, imamo se pravo nadati. Kako god je rad "Male radionice fizike" Colorado State Universityja iz SAD-a nenadano dospio do bh. javnosti, isto tako, ma koliko to utopijski izgledalo, imamo pravo očekivati da će nekad i naša djeca imati moderan obrazovni sistem u kojem udžbenike neće moći pisati bilo ko.