{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


"Dvije škole pod istim krovom" sramota za BiH

F
FENA
10.9.2007. u 13:00
3
0
"Dvije škole pod istim krovom" sramota za BiH
3
"Dvije škole pod istim krovom" sramota za BiH
Škole podijeljene po nacionalnom osnovu su nesretan aspekt obrazovanja gotovo svugdje u Bosni i Hercegovini, a oko 50 tzv. "dvije škole pod jednim krovom" su izuzetno dramatičan aspekt te podjele i to je sramotno za ovu zemlju. U takvim se školama uče različite historije, geografije i maternji jezik što dodatno naglašava ideju nacionalizma u BiH.
Ovo je danas za Agenciju Fena izjavila glasnogovornica Misije OSCE-a u BiH Mersiha Čaušević-Podžić, upitana da iznese stav OSCE-a nakon izvještaja iz Tomislav-Grada da roditelji hrvatskih učenika OŠ "Kongora" ne žele da njihova djeca pohađaju tzv. kombinirane razrede s učenicima bošnjačke nacionalnosti.

"Podijeljenje škole oslikavaju kulturne raskole u ovoj državi na najgori mogući način. Način na koji se učenici obrazuju predstavlja prijetnju dugoročnoj sabilnosti države", kazala je ona.

U Misiji OSCE-a smatraju da su se škole u BiH pretvorile u sredstva za razdvajanje tri konstitutivna naroda. Uče se različite historije, geografije i maternji jezik, kao i idejom da tri naroda sada žive u tri različite države.

"Zbog takve podjele učenici vrlo površno poznaju pripadnike drugih nacionalnih grupa koje žive u ovoj zemlji, da i ne spominjemo pripadnike velikog broja manjina. Taj osjećaj otuđenja jednih od drugih ne sluti ništa dobro za budućnost BiH", istaknula je Čaušević-Podžić.

U Misiji OSCE-a se boje da roditelji insistiranjem da njihova djeca idu u školu sa svojim sunarodnicima i budu obrazovana na "svom" jeziku i kulturi zakidaju i svoju djecu i svoju državu.

"U Ustavu piše da je ovo država koju čine Srbi, Hrvati, Bošnjaci i ostali. Ne vidimo kako će ona da preživi, a kamoli da napreduje i uđe u Evropsku uniju ako njeni učenici ne uče ništa o drugim konstitutivnim narodima u ovoj državi, a još manje o zajedničkoj historiji, identitetu i naslijeđu koje svi oni dijele, da ne prolaze sve to zajedno u jednoj učionici. Također ne vidimo kako će ona da napreduje kao društvo zasnovano na vladavini zakona ako njeni učenici nauče jako rano da nema kazne za kršenje zakona", upozoravaju iz Misije OSCE-a u BiH.

Najnovije
Najčitanije
Preporuke
Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: