{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


ANALIZA
/
Dodik "zvijezda kampanje", Silajdžić "glavni negativac"

S
11.1.2011. u 14:47
0
40
Dodik "zvijezda kampanje", Silajdžić "glavni negativac"
0
U Sarajevu su predstavljeni rezultati opsežne analize "Kako su mediji pratli izbornu kampanju" koju je sproveo "Media Plan Institut". Analizirano je pisanje nekoliko štampanih medija na teritoriji cijele BiH, te glavni dnevnici FTV, BHT, i RTRS.
Analitičari Davor Marko, Lejla Turčilo i Tatjana Ljubić od 3. septembra pa do 3. oktobra pratili su način na koji su mediji pratili predizbornu kapanju, te koliko su pojedinim partijama i ličnostima posvećivali pažnje i na koji način. Uz dnevnike tri TV stanice u sklopu javnog RTV sistema, praćeno je i pisanje Dnevnog avaza, Oslobođenja, Dnevnog lista, Večernjeg lista BiH, Nezavisnih novina, Glasa Srpske i EuroBlica.

"Dnevnik RTRS-a je davao značajnu podršku vlastima u RS, dok je s druge strane, dnevnik FTV dio svojih sadržaja zasnivao na kritici tih vlasti, što je pomalo u suprotnosti sa činjenicom da je riječ o javnom servisu drugog entiteta. BHT je, pak nastojao da balansira između duboko suprotstavljenih političkih opcija", kaže u uvodu urednik analize Radenko Udovičić. Kad je riječ o pojedinačnim pojavljivanjima u dnevnicima , "zvijezda kampanje" je definitivno bio Milorad Dodik sa 46 pojavljivanja, od kojih je 26 bilo na očito njegovoj RTRS.

Dodik je bio i "zvijezda" praćenih printanih medija u kojima se pojavio 204 puta, a slijedi ga Haris Silajdžić kojem ni 136 pojavljivanja u novinama nisu pomogla da ostvari bolji izborni rezultat. Dodik je bio glavni lik u Glasu Srpske i Oslobođenju, s tim da je u prvom u 50 odsto slučajeva prikazan pozitivno te bez ijednog negativnog uklona, dok je u drugom slučaju u 47 odsto pojavljivanja u negativnom kontekstu te nijedan pozitivan izvještaj vezan za njega.

Glavni negativac kapanje bio je Silajdžić po kojem su "paljbu osuli" Glas Srpske, Nezavisne novine, EuroBlic, ali i Dnevni avaz. U ovim medijima Silajdžić je od ukupnog broja pojavljivanja u 70 odsto njih bio u negativnom kontekstu. Na meti je bio i aktuelni član Predsjedništva BiH Željko Komšić kojeg su najvišđe kritikovali Dnevni list i Glas Srpske, dok se u istraživanju navodi da je Večernji list kao novina naklonjena HDZ-u koji je bio izrazito protiv njega, o Komšiću izvještavala neutralno.

Kad su u pitanju Fahrudin Radončić i njegov Savez za bolju budućnost, u Dnevnom avazu je bio najviše zastupljen, ali je "oštro oko istraživačko" ocijenilo da je od svega tek 57 odsto bilo krajnje pozitivno, dok je Oslobođenje u 90 odsto slučajeva o njemu izvještavalo u negativnom kontekstu. Dnevni avaz je najnegativniji, očekivano, bio prema kandidatima SDA sa 79 odsto negativnih izvještaja, te Stranka za BiH čiji su kandidati u Avazu "pobrali" ukupno 84 odsto negativnih kritika.

Među "najslikanijima" bili su kandidati HDZ-a čiji su se kandidati 292 puta pojavili u novinama, od čega 154 puta u Večernjem listu BiH, slijede članovi SNSD-a i SDA, dok je zanimljivo da su članovi DNZ-a imali značajan broj pojavljivanja u Glasu Srpske i Nezavisnim novinama.

Kad je kvalitet same kampanje kroz teme o kojima su kandidati govorili u pitanju,koji iako nije bio u prvom plamu, i ovo istraživanje je pokazalo da su se u svom, pojavljivanjima bavili uglavnom "šupljom" pričom.

"Tematske kategorije predizborne kampanje nisu bile u vrhu rasprave političkih stranaka. Dominirala je kategorija 'ostalo', koja se bazirala na prepucavanju političkih stranaka, međusobnim optuživanjima i temama koje su se ticale nepravilnosti u kampanji", jedan je od zaključaka opsežnog istraživanja "Media Plana".

Prema naslovima poglavlja analizi, EuroBlic je imao "stenogramsko i selektivno praćenje kampanje", Nezavisne novine bile su "i kvantitativno i kvalitativno na strani vladajuće partije", Glas Srpske "za Dodika i RS". Martin Raguž u Dnevnom listu bio je "centralna izborna figura", u Večernjem listu BiH zabilježena je "apsolutna dominacija HDZ-a BiH", a u Dnevnom avazu "žestoka kritika 'vlasti'i promocija Saveza za bolju budućnost", dok je Oslobođenje kampanju pratilo "sa neskrivenim nesimpatijama prema Radončiću".

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: