BiH
0

Damir Marjanović: Mladi ljudi su glavni resurs BiH

Piše: M. B.
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba (Foto: F. K./Klix.ba)
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba (Foto: F. K./Klix.ba)
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS napravilo je značajan napredak tokom 135 dana rada. Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju je usvojen, dok je Zakon o izmjeni Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju u proceduri.
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
"Prvi zakon je imao mnoge probleme tehničke prirode koje smo riješili. Ovo je prvi put da smo kroz jedan zakonski akt odredili rokove koji se moraju ispoštovati, te smo odredili odgovorne osobe i institucije. Zasigurno smo krenuli nabolje. Kada je u pitanju Zakon o osnovnom odgoju i obrazovanju tu je bio problem (ne)pohađanje vjeronauke. To je bilo političko pitanje, a treba biti lično. To smo riješili tako što smo uveli alternativne predmete umjesto vjeronauke", rekao je ministar obrazovanja i nauke KS Damir Marjanović.

Nacrt Zakona o obrazovanju odraslih je upućen u Skupštinu KS. Ministarstvo je prema Vladi KS uputilo 40 dokumenata.

Kada su u pitanju pravilnici koje je donijelo ovo ministarstvo najzanimljiviji je onaj o polaganju eksterne mature.

"Eksterna matura će olakšati i učenicima i roditeljima te smanjiti stres koji doživljavaju prilikom polaganja prijemnog ispita. Ovo nije samo test za djecu već i za cijeli sistem obrazovanja. Objavili smo besplatni katalog s pitanjima i dobili smo pohvale, ali i sugestije, te smo ga doradili. Također, objavili smo i Pravilnik o polaganju eksterne mature", kazao je Marjanović.

Ministar je dodao kako će iduće sedmice biti proveden pilot projekt eksterne mature u dvije škole, a da će se u svim školama izvršiti testiranje. Nakon okončanja eksterne mature poredit će se rezultati.

"Posjetili smo više od 50 škola i nismo to uradili samo da bismo se rukovali ili bili lijepi na slikama, već da čujemo njihove probleme i potrebe, već smo ih popisali i radimo na njihovom rješavanju. Redovno se sastajemo i sa sindikatima te tražimo rješenje. Nadam se, prvo kao Damir Marjanović, pa onda kao ministar, da ćemo postići dogovor na obostrano zadovoljstvo", istakao je Marjanović.

Osim saradnje s akademskom zajednicom, međunarodnim i vladinim institucijama, ovo ministarstvo je razvilo saradnju sa 79 nevladinih organizacija koje su, kako je ministar rekao, bitne za realiziranje velikih projekata.

Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Foto: Feđa Krvavac/Klix.ba
Ovo ministarstvo komunicira i sa građanima putem zvanične web-stranice koju su preuredili, te putem Facebook stranice koju vodi ministar lično. Također, uveden je "Petak s ministrom" tokom kojeg se svakog posljednjeg petka u mjesecu ministar susretne s običnim građanima s kojima razgovara.

"Posebno smo ponosni na aktivnosti promocije nositelja priznanja 'Zlatna značka'. Naime, UNSA prepoznaje najbolje studente, ali ih ne vrednuje na pravi način. BiH nema puno resursa, ali imamo mlade ljude koji su naš glavni resurs. Uspjeli smo  dobitnicima 'Zlatne značke' osigurati besplatno školovanje u ovoj školskoj godini. Također, pokrenuli smo projekte sufinansiranja zapošljavanja mladih ljudi. Vlada KS finansira jednu godinu rada na Univerzitetu, a na nama je da osiguramo daljnje finansiranje tih osoba", kaže Marjanović.

Uprkos brojnim problemima s kojima se suočavaju, poput teške finansijske situacije, neravnopravnog položaja zaposlenih u obrazovanju i nauci, minimalnih ulaganja u razvoj naučnih institucija, nesprovođenja ili ograničenog sprovođenja zakonskih akata, teških uvjeta rada u većini škola, Ministarstvo obrazovanja i nauke KS se ne predaje, već je sebi zadalo vrlo ambiciozne planove.

"Neki od njih su donošenje zakona o izmjenama i dopunama Zakona o srednjem obrazovanju, zakona o izmjenama i dopunama Zakona o predškolskom odgoju, pokretanje konkretnih aktivnosti u prevenciji maloljetničkog nasilja, izrada novih nastavnih planova i programa, iniciranje izrade strategije za mlade i kreiranje modela podrške naučnom radu", naveo ja ministar kratkoročne planove.

Neki od dugoročnih planova su implementacija strategije za mlade KS, uspostavljanje istraživačkog centra za talentirane srednjoškolce, uvođenje savremenih obrazovnih tehnologija, nastavnih planova i programa te uvođenje dinamičnog sistema permanentnog obrazovanja s ciljem priznavanja diploma naših obrazovnih ustanova.