BiH
0

Centrotrans prijavio GRAS saobraćajnoj inspekciji

FENA
Vozilo Centrotransa (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Vozilo Centrotransa (Foto: Arhiv/Klix.ba)
Prijevoznici Centrotrans-Eurolines Sarajevo i KJKP GRAS Sarajevo od 1. septembra su postali obavezni da se pridržavaju Rješenja o registraciji autobuskih kantonalnih linija koje je Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo donijelo 16. augusta, postupajući po Zaključku Vlade Kantona od 28. juna ove godine.

Međutim, na terenu se ne odvija sve kako bi trebalo prema navedenom Rješenju.

Kako je Feni kazao predsjednik Nadzornog odbora Centrotrans Eurolinesa Muhamed Šaćiragić, GRAS i dalje vozi na linijama koje je prema navedenom rješenju dobio Centrotrans.

"Na osnovu toga što GRAS i dalje vozi na linijama na koje Centrotrans ima rješenje, prije pet-šest dana uputili smo zahtjev saobraćajnoj inspekciji da se onemogući nelegalni prijevoz GRAS-a na ovim linijama. A poslao sam i urgenciju u obliku poruke u kojoj se navodi koje su to linije na kojima je Centrotrans registriran i koje su registracije, što se može provjeriti u registru redova vožnje KS-a", kazao je Šaćiragić.

Naglasio je da prema informacijama koje ima iz Ministarstva saobraćaja KS-a, što se tiče žalbi GRAS-a one su u drugostepenom postupku odbačene.

"U ovom momentu GRAS bi trebao da se skoncentriše na obavljanje prijevoza na onim linijama koje je dobio po rješenju od 1. septembra", rekao je Šaćiragić.

Istakao je da je Ministarstvo saobraćaja KS-a napravilo ove redove vožnje da bi se osigurao legalan i uredan prijevoz na području KS-a.

Prema navedenom rješenju, Centrotransu-Eurolines d.d. Sarajevo pripale su linije: Sutjeska - Lješevo, Sutjeska - Vogošća, Sutjeska - Donja Vogošća, Ilidža - Rakovica - Kobiljača i Vijećnica - Dobrinja. Prijevozniku KJKP GRAS dodijeljene su autobuske linije: Ilidža - Drozgometva, Ilidža - Vukovići, Ilidža - Hrasnica, Ilidža - Sokolovići, Neđarići - Dobrinja i Vijećnica - Dobrinja.

Mi smo od prvog dana važenja tog rješenja, 1. septembra, prestali da vozimo linije koje smo do tada vozili prema ranijim rješenjima na relaciji Ilidža - Tarčin - Vukovići, Ilidža- Drozgometva, Ilidža - Hrasnica, Ilidža - Sokolovići, a počeli da vozimo linije koje su nam legalno date. Međutim, kolege iz GRAS-a, ne znam iz kojih razloga, i dalje opstruiraju ovo rješenje Ministarstva saobraćaja KS-a i paralelno s nama obavljaju prijevoze na relacijama koje mi imamo sada legalno registrirane, kazao je Šaćiragić.

Podsjetio je da što se tiče mjesečnih karata, ministar saobraćaja KS-a u maju dao je dopunsko uputstvo kojim objašnjava na koji način će se u prijelaznom periodu koristiti mjesečne pretplatne karte, odnosno da mjesečna karta svakog prijevoznika važi u vozilima drugog prijevoznika.

Mi smo to poštivali i primjenjivali od aprila do 1. augusta kada iz ekonomskih razloga nismo mogli to raditi jer svaki putnik koji je znao da ćemo ga mi primiti u autobus, a GRAS će ga istjerati s našom kartom je kupovao GRAS-ovu kartu i mi smo zbog toga imali ogromne gubitke u ta četiri mjeseca, kazao je Šaćiragić.

Onog momenta kada ministar saobraćaja ili neko drugi omogući da s mjesečnom kartom kupljenom kod Centrotransa putnik može da koristi i vozila GRAS-a, i obratno, mi ćemo istog momenta postupiti radi stvaranja jedinstvenog saobraćajnog tarifnog sistema na području KS-a, dodao je Šaćiragić.

Kako je Feni rečeno u KJKP GRAS prema rješenju koje je donijelo Ministarstvo saobraćaja KS-a, a GRAS-u dostavljeno 22. augusta, ovom preduzeću su dodijeljene linije: Nedžarići - Dobrinja, Ilidža - Sokolović-Kolonija, Ilidža - Hadžići - Drozgometva, Ilidža - Hadžići - Vukovići i Vijećnica - Dobrinja (50 posto linije).

U skladu s poukom o pravnom lijeku predmetnih rješenja, preduzeće GRAS je u predviđenom roku rješenja osporilo, odnosno podnijelo žalbe. Tako na predmetnim linijama, GRAS i dalje vrši prijevoz u skladu s posljednjim neosporenim rješenjima i njima pripadajućim redovima vožnje, jer nova rješenja nisu ni pravomoćna ni izvršna, rečeno je Feni u Službi za odnose s javnošću KJKP GRAS.

Preduzeće GRAS će vršiti prijevoz bez promjena u redovima vožnji što je u ovom trenutku jedini legalni način prijevoza sve do pravosnažnog rješenja koje je rezultat zakonitog usklađivanja redova vožnji, kažu u GRAS-u.

U ovom preduzeću navode da su "osnovni razlozi za nemogućnost primjene jedinstvenog sistema naplate što nije definiran i uspostavljen jedinstveni saobraćajni sistem i nije obezbijeđena odgovarajuća zaštita sistema karata niti kontrola emisije i validnosti voznih karata".

Po ovoj primjedbi preduzeće GRAS nikada nije dobilo povratnu informaciju, niti dalje upute. Također GRAS nikada nije dobio odluku niti je upoznat da je Vlada KS-a donijela Odluku o uspostavi jedinstvenog sistema naplate karata. Tako su u vozilima GRAS-a važile i trenutno važe samo karte izdate od našeg preduzeća, kažu u ovom preduzeću.

Prodaja karata od drugog prijevoznika koje će važiti na svim linijama i vidovima prijevoza preduzeća GRAS bez precizno definiranih ugovornih odnosa i elemenata za raspodjelu prihoda, što do sada nije urađeno, zasigurno bi GRAS stavilo u poziciju da vrši više od 90 posto prijevoza po tim kartama, dok od drugog prijevoznika ne bi dobilo odgovarajući iznos od prodaje, kažu u GRAS-u.

Kako tvrde, iako preduzeće GRAS obavlja više od 90 posto usluge prijevoza putnika na području KS-a, nikada nije bilo uključeno niti konsultovano u vezi s ovim pitanjem, iako je bilo spremno aktivno učestvovati u svim razgovorima.

Ističemo da o ovom pitanju treba imati u vidu specifičnosti ove vrste prijevoza uz poštivanje zakonske regulative, kao i tradicije i raspoloživih resursa GRAS-a. Uz uvažavanje preduzeća Centrotrans kao renomirane firme za međunarodni i međugradski prijevoz, smatramo da je to preduzeće samoinicijativno odobrilo korištenje, odnosno priznalo važnost GRAS-ovih karata u svojim vozilima, te isto tako odlučilo da tu praksu prekine, navode u GRAS-u.