{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Čengić: Kreativne industrije imaju veliki potencijal za jačanje ekonomije

F
27.10.2013. u 12:12
0
2
Čengić: Kreativne industrije imaju veliki potencijal za jačanje ekonomije
0
Čengić: Kreativne industrije imaju veliki potencijal za jačanje ekonomije
Centar za politike i upravljanje (CPU) ove sedmice u Sarajevu je organizovao prvu konferenciju o kreativnim industrijama u BiH "Put ka oporavku: Uticaj kreativnih industrija na ekonomski razvoj BiH" u cilju koherentnijeg i strateškog pristupa BiH kreativnim industrijama, kao i njenim potencijalima za razvoj domaće privrede.
Izvršna direktorica CPU-a Asja Čengić u razgovoru za Agenciju FENA kaže da se uspio otvoriti dijalog u vidu foruma o kreativnim industrijama u BiH, ali i dobiti preporuke iz zemalja regiona s posebnim osvrtom na Hrvatsku, koja je u polju autorskih prava bila u pregovorima sa Evropskom unijom.

"Jedan od zaključaka konferencije je potreba za stručnim udruženjima u formatu nekadašnjih strukovnih udruženja, koja trenutno ne funkcionišu u BiH, a bili bi odlična prilika za sklapanje biznisa sa kreativnim industrijama", kaže Čengić.

Kreativni djelatnici iz polja dizajna, filma, teatra, tekstilne industrije, video arta, kao i predstavnici akademske zajednice i vlasti, koji su učestvovali u diskusijama na konferenciji, zaključili su da sektor kreativne industrije podrazumijeva region kao tržište za kreativne industrije, a samim tim izlazak na evropsko tržište.

"Kreativne industrije podrazumijevaju specifične oblasti: reklamiranje, arhitekturu, umjetnost, antikvitete, modu, film, dizajn, video, muziku, scenske nastupe, izdavaštvo, softvere, kompjuterske igre…Sve što je proizvod jednog autora ili grupe autore, a ima svoju komercijalnu vrijednost može se svrstati pod kreativne industrije", istakla je Čengić.

Preduslovi za izvoz kreativnih proizvoda na EU tržište su, naglašava, autorska prava odnosno intelektualno vlasništvo, praćenje svjetskih trendova i korištenje interneta.

Odgovarajući na pitanje koliko su kreativne industrije prepoznate u Strategiji kulturne politike u BiH, navodi da je postojeća Strategija više usmjerena na mapiranje stanja, gdje se fokus stavlja samo na kulturu, a ne cjelokupne oblasti kreativnih industrija.

"Svakoj od tih oblasti se treba pojedinačno posvetiti. Dakle, napraviti mapiranje stanja, nakon čega treba strateški pristupiti razvijanju specifičnih politika djelovanja za svaku industriju ponaosob", ističe Čengić.

Od predstavnika iz različitih oblasti kreativnih industrija nakon konferencije Centar za politike i upravljanje dobio je niz pohvala u smislu širenja ove inicijative.

"Drago mi je što će veliko interesovanje učesnika konferencije sigurno dovesti do novih događaja i konsultacija ovog tipa u BiH. Tako će u narednom periodu CPU raditi na kreiranje budućih okvira za poboljšanje kreativne industrije u BiH, jer u našoj zemlji nedostaje pravni okvir za uopšte uspostavljanje načina funkcioniranja kreativnih industrija, koje imaju veliki potencijal za takozvani meki razvoj, odnosno jačanje ekonomije", zaključila je u razgovoru za Agenciju FENA izvršna direktorica Centra za politike i upravljanje Asja Čengić.

Program konferencije bio je fokusiran na aktuelni pregled stanja u kreativnim industrijama BiH, demistifikaciju novih i drugačijih trendova u ovom ekonomskom sektoru, kao i razmatranje kreativnog kapitala u BiH.

Predavači na prvoj konferenciji o bh. kreativnim industrijama bili su Hristina Mikić, izvršna direktorica Grupe za kreativne ekonomije i autorica Izvještaja "Kreativne industrije u Bosni i Hercegovini: Mogućnosti i perspektive razvoja", Hazim Begagić, direktor Bosanskog narodnoga pozorišta Zenica, Sanja Petek Mujačić, izvršna direktorica agencije Bruketa&Zinic OM , Kristina Delfin Kanceljak, odvjetnica, ekspertica za zakone intelektulane svojine, Ozren Kanceljak, direktor o.k. Communication consulting i Jovan Marjanović, autor Izvještaja "Mapiranje filmske industrije u BiH 2013".

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: