Istraživanje sindikata
0

Čak 86,1 posto učenika ne vidi budućnost u BiH

FENA
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Sindikat radnika trgovine i uslužnih djelatnosti Bosne i Hercegovine (STBiH) prezentirao je danas u Sarajevu projekt "Sindikalno informiranje po školama".

Projekt je namijenjen učenicima trećih i četvrtih razreda škola uslužnih zanimanja radi pružanja informacija o tržištu rada, svim mogućim zamkama koje mlade ljude čekaju nakon završetka školovanja ali isto tako i informacije o STBiH i šta on nudi ovoj populacionoj grupi.

Projekt su podržali Olaf Palme Centar i švedska agencija za razvoj SIDA, a realiziran je u okviru FIET projekta solidarnosti za BiH i u saradnji sa Sindikatom Handels iz Švedske.

U Projektu su učestvovale Trgovačka škola Sarajevo, Srednjoškolski centar u Foči, Ekonomska škola Zenica i Srednja medicinska i građevinska škola Prijedor.

U okviru Projekta urađeno je i istraživanje o znanju mladih o tržištu rada, njihovim sposobnostima te viđenjima i očekivanjima nakon završetka školovanja.

Predsjednica STBiH Mersiha Beširović rekla je da je istraživanje koje su proveli pokazalo da bi 86,1 posto učenika otišlo u inostranstvo da rade ako bi im se ukazala prilika jer ovdje ne vide svoju budućnost.

"Čak 42,1 posto mladih smatra da je jedina efektivna metoda pronalaženja posla "veza", a kao najpoželjniji poslodavac se navodi BH Telekom ili Telekom RS-a. Više od 35 posto učenika smatra da nisu stekli nikakvo korisno znanje ili vještinu za svoje buduće zaposlenje za vrijeme školovanja, a samo 10 posto njih ima namjeru da se bavi poduzetništvom", ističe Beširović, i dodaje da učenici ne znaju ništa o radničkim pravima, čak ne znaju aplicirati za posao niti kako izgleda ugovor šta su poražavajući podaci i za obrazovni sistem i za sindikate u ovoj zemlji.

Za STBiH najvažniji rezultat ovog projekta je činjenica da je on vrlo uspješno implemetiran u oba bh. entiteta te da je pokazao da mladi u svim djelovima BiH imaju ista viđenja, iste potrebe i očekivanja od radnog mjesta, ali i budućnosti uopće.