BiH
177

Bubica: I bez GRAS-a ćemo normalizirati gradski prijevoz

FENA
Jusuf Bubica, prvi slijeva (Foto: Klix.ba)
Jusuf Bubica, prvi slijeva (Foto: Klix.ba)
Ministar saobraćaja u vladi Kantona Sarajevo Jusuf Bubica kazao je danas novinarima na konferenciji za novinare da će se gradski javni prijevoz u Sarajevu normalizirati do sutra, odnosno do rođendana Grada Sarajeva i bez GRAS-a.

Još jednom je najavio radikalne mjere nakon normalizacije javnog gradskog prijevoza koji će rezultirati pokretanjem krivičnih prijava nakon utvrđivanja odgovornih za nelegalni, već trodnevni štrajk u GRAS-u.

Dodao je da za funkcionalan gradski prijevoz potrebno 150 autobusa. Podsjetio je da Vlada formirala krizni štab, ali i objavila poziv svim prijevoznicima u Bosni i Hercegovini za uključenje njihovih vozila u saobraćaj. Na poziv su se odazvali prijevoznici iz Tuzle, Mostara, Konjica, Zenice i Čapljine, a danas je stigla i ponuda od Autoprijevoza Banje Luke.

Najavio je da će se nakon toga nastaviti mjere potpune rekonstrukcije i reorganizacije preduzeća GRAS, ali je pojasnio da Vlada KS-a za sada neće primjenjivati silu nego će situaciju pokušati riješiti mirnim putem.

"Učinjeno u GRAS-u ima elemente krivičnog djela i za takve stvari morat će odgovarati pojedinci koji će opet biti samo pijuni, a oni stvarni organizatori će vjerovatno ostati po strani", kazao je Bubica. Ministar privrede Emir Hrenovica kazao je danas novinarima da je prvog dana štrajka šteta za privredu KS bila oko dva miliona KM.

"U ova tri dana šteta za privredu Kantona je tolika da bi se moglo nanovo osposobiti vozilima pet GRAS-ova", tvrdi ministar.

Na pitanje kako je to moguće, Hrenovica je pojasnio da je oko 120.000 zaposlenih u Kantonu Sarajevo bilo onemogućeno doći na posao ili su kasnili, a zbog odnosa privrednika prema radnicima koji ne dođu na posao ili kasne može se procijeniti da se dnevno izgubi oko 50 radnih mjesta.

Ova brojka je zabrinjavajuća, smatra Hrenovica, ako se zna u kakvom je ekonomskom stanju, ne samo ovaj kanton, nego i cijela država, ali i ako se zna da se svi bore za očuvanje radnih mjesta.

Na konferenciji je rečeno da je jedina opcija za ozdravljenje GRAS-a stečaj, ali je tu proceduru potrebno pokrenuti nakon što se napravi potpuna reorganizacija i sistematizacija radnih mjesta kao i utvrdi ukupna imovina GRAS-a.

"Do sada niko nije htio uraditi sistematizaciju radnih mjesta jer će se utvrditi da u GRAS-u nema 500 nego oko 1.000 viška radnika. Svjetski prosjek je da na jedno vozilo ide dva do četiri vozača. U GRAS-u ima 170 voznih jedinica ukoliko se to pomnoži sa četiri dobije se 680 radnika, a trenutno je u GRAS-u zaposleno 1.750 radnika", ističe ministar Bubica.

V.d. direktorica GRAS-a Mubera Begić-Žiga kazala je novinarima da uprava preduzeća nije bila u mogućnosti uspostaviti gradski linijski prijevoz te iako je pozvala sve vozače koji žele voziti do sada niko se nije odazvao, osim tri vozača koja iz bojazni nisu bili spremni voziti.

Potvrdila je da se radnicima po porezima i doprinosima duguje oko 58 miliona KM. Trenutno u Sarajevu u javnom gradskom prijevozu saobraća devet autoprijevoznika, a dozvolu za obavljanje javnog gradskog prijevoza dobilo je više od 70 vozila.