BiH
0

Branković položio temeljac za izgradnju naplatne stanice "Jošanica"

FENA
Premijer Federacije Bosne i Hercegovine Nedžad Branković danas je na lokalitetu Jošanica na autocesti Zenica - Sarajevo, na dijelu koridora 5-C Visoko - Podlugovi - Jošanica položio temeljac za izgradnju prve naplatne stanice.

Govoreći povodom toga i istovremeno povodom 100 dana rada aktuelne Federalne vlade, ovaj događaj je označio kao jedno od svjedočanstava da Federalna vlada izvršava u roku predviđene zadatke.

Sva vozila koja prolaze dionicom Visoko - Podlugovi - Jošanica, neovisno o smjeru kretanja, na naplatnom mjestu Jošanica će plaćati naknadu za obavljenu uslugu (putarinu) prema otvorenom sistemu naplate.

Naplata putarine na ovom mjestu treba da počne od 1. decembra. Prema planovima, putarina za putnička vozila treba da iznosi 1,5, a za autobuse i šlepere 5,5 KM. To će donijeti prihod od sedam miliona KM godišnje, a samo za putarinu na dijelu autoceste dugom 60 km, koji će od Zenice, preko Sarajeva, voditi do Mostara, prihodi od putarine treba da iznose 110 miliona KM, kazao je na današnjoj svečanosti federalni ministar prometa i komunikacija Nail Šećkanović.

Sve to znači da je izgradnja autocesta biznis visokog ranga te da je novac od privatizacije isplativo ulagati u cestovnu infrastrukturu, zaključio je.

Šećkanović je za narednu sedmicu najavio razmatranje u Federalnoj vladi dviju odluka vezanih za izgradnju autoceste Tuzla - Orašje u dužini od 70 km i i brze ceste koja će prolaziti Lašvanskom dolinom u dužini od 75 km.

Uporedo s ovim aktivnostima, zacrtanim programima aktuelne Federalne vlade u kojima putna infrastruktura ima značajno mjesto, odvijat će se aktivnosti na zakonskom reguliranju i uvođenju do Nove godine direkcije za autoceste kao pravnog subjekta. Jedan dio njenih prihoda bit će putarina.

Planovi su i da se protočnijim učini novac koji se već ubira od naknada tako da bude upotrijebljen samo za izgradnju cesta i autocesta, dodao je ministar Šećkanović.

Ovom prilikom je najavio i skori početak radova na izgradnji zaobilaznice u dužini od 15 km oko Sarajeva.

Čeono naplatno mjesto "Jošanica" projektovano je kao građevinska cjelina od tri dijela - saobraćajnog platoa, nadstrešnice s naplatnim kućicama i objektom kontrole naplate.

Federalna direkcija za izgradnju, upravljenje i održavanje autocesta potpisala je ugovor za izradu glavnog projekta i izvođenje građevinsko-zanatskih radova firmom Bosnaputevi d.d. iz Sarajeva od 2.717.379,33 KM. Okončanje ovog dijela radova predviđeno je za četiri mjeseca.

Naplatna stanica je zamišljena kao otvoreni sistem naplate s osam saobraćajnih traka. Prethodnom analizom i proračunom kapaciteta za utvrđivanje potrebnog broja naplatnih mjesta modelima za gotovinsko plaćanje utvrđeno je da je potrebno predvidjeti šest ulaznih i šest izlaznih traka. Iz tog razloga su predviđene dvije ulazne saobraćajne trake (mogućnost korišćenja u oba smjera). te

Projektna dokumenatcija je pripremljena tako da se u početnom periodu naplata vrši samo na čeonoj naplatnoj stanici Jošanica otvorenim sistemom naplate cestarine, a da ujedno čeona stanica bude pripremljena za integraciju, uz određene neophodne zahvate, u zatvoreni sistem naplate poslije izgradnje ostalih naplatnih stanica na izgrađenom dijelu autoceste.

Sistem za naplatu mora korisniku da omogući jednostavnu i brzu naplatu cestarine, minimalno održavanje i dugogodišnju pouzdanost, rečeno je na današnjoj svečanosti. Također, mora imati najveću sigurnost u razmjeni svih podataka i potpuno onemogućiti bilo koji vid zloupotrebe od inkasanta ili nesavjesnih vozača.

U prvoj fazi naplatna stanica bit će projektovana tako da će krajnje staze biti kombinovane (mogućnost ručne i automatske naplate cestarine).

U junu je u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama BiH, završena tenderska procedura vezana za nabavku opreme i izvođenje radova na uvođenju sistema naplate. Odabran je konzorcij koji čine firme "Step" d.o.o iz Sareajeva i "Traffic Design" d.o.o iz Ljubljane, a u toku je priprema ugovora vrijednog 1.210.199,37 KM. Rok za izvođenje radova je 60 dana.

Projektant je IPSA institut iz Sarajeva, a nadzor nad izvođenjem radova povjeren je TZI Inženjeringu iz Sarajeva.