{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bijedić: Uvođenjem akcize na naftu do sredstava za željezničku infrastrukturu

5.12.2012. u 14:41
2
14
Bijedić: Uvođenjem akcize na naftu do sredstava za željezničku infrastrukturu
2
Bijedić: Uvođenjem akcize na naftu do sredstava za  željezničku infrastrukturu
Federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić danas se u Banjoj Luci sastao s ministrom saobraćaja i veza Republike Srpske Nedeljkom Čubrilovićem.
Ministar Bijedić je tom prilikom ocijenio da bi se uvođenjem dodatne akcize na naftu i naftne derivate osigurala sredstva za kvalitenije održavanje javne željezničke infrastrukture u cijeloj Bosni i Hercegovini te djelimično finansirala izgradnja autoceste na koridoru
5-C.

Ipak, ova akciza neće još biti uvedena, odnosno ostaje da se još odredi konačan termin i njena visina.

"Svi mi u BiH smo vlasnici jednog jako velikog bogatstva – željezničke infrastrukture. Ukoliko se ona ne održava redovno i na kvalitetan način, doći će do njenog propadanja, što će proizvesti nesagledive gubitke i u poslovanju željeznica i vrijednosti nečega do čega nam je svima stalo", naglasio je Bijedić.

Način na koji se do sada finansiralo održavanje infrastrukture je nedovoljan za tako jedan obiman infrastrukturni objekt i zato se, kaže, razmatra uvođenje dodatne akcize na naftu i naftne derivate. S tim prijedlogom ići će se prema Upravi za indirektno oporezivanje BiH, vjerovatno, kada dođe do pada cijene nafte, a sve da bi potrošači što manje osjetili taj namet.

"Došli smo u situaciju da li da uvedemo ovu akcizu ili da pustimo da propadne željeznička infrastruktura, koja košta na desetine milijardi maraka. Ukoliko se ona ne bude održala rapidno će propadati", dodao je federalni ministar.

Također, razgovarano je o radu komisije za odabir konsultanta na projektu "Obnova željeznica u BiH II", koji obuhvata dva dijela, rekonstrukciju pruge od Sarajava do Bradine te opravku signala na prugama u RS-u.

"Međutim, komisija, u kojoj su bila četiri člana, po dva predstavnika željeznica RS-a i FBiH, radila je svoj posao malo duže i postoje indikacije da je na određenim mjestima napravila propuste, odnosno nije dobro uradila svoj posao", rekao je Bijedić i potvrdio da je s kolegom iz RS-a dogovorio da će još pregledati kompletan materijal ove komisije da bi se utvrdilo da li je na ispravan način predložen konsultant kojeg treba da odobri i međunarodni kreditor.

Na sastanku je bilo riječi i o usklađivanju reda vožnje u putničkom željezničkom saobraćaju, što se, prije svega, odnosi na putnički poslovni voz Banja Luka-Sarajevo-Ploče, a koji bi trebalo da saobraća u narednom periodu, kao i o još tri linije na relaciji Sarajevo-Zagreb-Beč, odnosno Sarajevo-Beograd-Budimpešta.

Novi red vožnje, koji će početi da se primjenjuje od 9. decembra, uz reduciranje nekih linija, ministar Bijedić je obrazložio odlukama željezničkih kompanija, najavivši da će Federalna vlada na svaki način pokušati da zadrži sve dosadašnje putničke linije, jer smatraju da bi su uvođenjem i novih linija i talgo vozova te jačim markentinškim pristupom oživio putnički saobraćaj, odnosno vratio na nivo koji mu pripada.

Sve zemlje, ističe, sufinansiraju svoje željezničke kompanije, što je slučaj i u oba entiteta u BiH.

Ministar saobraćaja i veza RS-a Nedeljko Čubrilović najavio je tematsku sjednicu Vlade RS-a o problemima u Željeznicama u tom entitetu, čiji gubici iznose oko 100 miliona eura i podršku svim aktivnostima koje će provoditi Željeznice FBiH na uvođenju novih talgo vozova u putnički saobraćaj, jer RS nema te vozove.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: