{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Bh. stručnjak Edhem Taći: Moguće je da je malezijski avion eksplodirao na velikoj visini

11.3.2014. u 16:40
1
Bh. stručnjak Edhem Taći: Moguće je da je malezijski avion eksplodirao na velikoj visini
1
Bh. stručnjak Edhem Taći: Moguće je da je malezijski avion eksplodirao na velikoj visini
Edhem Taći
Edhem Taći, bh. stručnjak za sigurnost civilnog vazduhoplovstva, kazao je za portal Klix.ba kako smatra da je vrlo moguće da je avion kompanije Malaysia Airlines, za kojim se već četiri dana traga, eksplodirao u zraku.
Prije 26 godina dogodila se jedna od najvećih sabotaža u historiji civilnog vazduhoplovstva. Naime, 21. 12. 1988. godine u eksploziji aviona poginulo je 243 putnika i 16 članova posade. Eksploziju je uzrokovala improvizirana bomba skrivena u dijelu za ručni prtljag.

Nestanak Boeinga 777-200ER, koji je bio na letu iz Kuala Lumputa ka Pekingu, Taćija je podsjetila na tu strašnu nesreću.

"Te 1988. godine avion je saobraćao na relaciji London - New York. Eksplodirao je iznad Lockerbieja u Škotskoj, a dijelovi su razneseni na nekoliko hiljada kvadratnih kilometara", kazao je Taći za Klix.ba, dodavši da stručnjaci ne mogu isključiti mogućnost da se nešto slično desilo i avionu Malaysia Airlinesa koji je jednostavno nestao sa radarske slike.

Transponder emituje signale koji upozoravaju



On je u razgovoru za Klix.ba objasnio i to kako se nadgleda zračni prostor te kako piloti šalju signale da je avion u potencijalnoj opasnosti.

Foto: AFP
Foto: AFP


"Kako bi se uspostavila adekvatna kontrola iznad zračnog prostora svaka država uspostavlja sistem upravljanja i kontroliše svoj zračni prostor. Da bi to bilo moguće, svaka država instalira takozvani sekundarni surveillance radar sistem koji se koristi u kontroli letenja i koji ne samo da detektuje i određuje poziciju aviona, već prikuplja podatke kao što su, naprimjer, njegov identitet i visina na kojoj leti", objasnio je Taći za Klix.ba, nastavivši:

"Da bi se vršila komunikacija između aviona i radarskog sistema, avion posjeduje radarski transponder, uređaj koji detektuje radarski signal. Obaveza svakog aviona koji saobraća u međunarodnom zračnom saobraćaju je da posjeduje transponder podešen sa četiri cifre brojčanika, od 0 do sedam, što ukupno znači da ima 4096 kombinacija. Svaki avion ima svoju brojčanu oznaku prije početka leta, a jedan broj kodova je samo rezervisan za određene situacije."

On je objasnio da ukoliko transponder emituje signal sa oznakom 7700, znači da se avion nalazi u opasnosti, ako odašilje signal 7600 to znači da je avion izgubio komunikacijsku vezu, a ako odašilje signal sa 7500 onda je avion predmet otmice.

Zašto su zakazali sistemi za praćenje



"No, avion Malaysia Airlines nije emitovao nikakav signal, već je nestao sa radarske slike, a to podsjeća na nesreću iz 1988. godine. Naime, avion je nestao u prvoj trećini leta, u Južnom kineskom moru u dijelu Vijetnama. On se jednostavno izgubio sa radarske slike, a to se događa kada, naprimjer, u jednom trenutku eksplodira i kao takav ne predstavlja nikakav objekt u zračnom prostoru. A, ako je eksplodirao na velikoj visini, dijelove koji su pali u more će biti jako teško pronaći", kazao je Taći za Klix.ba istakavši da je moguće da je izvršena sabotaža na avion, ali se to, naravno, ne može tvrditi.

Također, komentarisao je i činjenicu da su GPS uređaji zakazali, kao i svi ostali sistemi za praćenje aviona.

"Svaki radar ima ILT ili EPIRB uređaj koji avion koristi u slučajevima kada se desi pad aviona i koji služi kada se avion izgubi ili udari u planinu. EPIRB uređaj, koji posjeduje Boeing 777, je uređaj koji se čak detektuje i u momentima kada avion udari u vodenu površinu. Međutim, ako je takav uređaj eksplodirao u zraku ili ako je bio neispravan on nije mogao dati nikakve signale", rekao je Taći, koji je nedavno radio simulaciju leta aviona u kojem je poginuo jugoslovenski političar Džemal Bijedić.

Naglasio je da je pilotima, u slučaju kvara ili neke situacije koja predstavlja potencijalnu opasnost, potrebno dvije sekunde da promijene brojčanik i pošalju signal za uzbunu.

Međutim Boeing 777 Malaysia Airlines nije dao nikakav signal već je samo nestao sa radarske slike.

Stručnjaci su danas otkrili da je avion Malaysia Airlinesa promijenio kurs nakon što je prošao Kota Bharu i prešao je na manju visinu. Avion je krenuo prema moreuzu Malacca. Nekoliko desetaka aviona i brodova pretražuju područje i već četiri dana tragaju za avionom 239 putnika i članova posade.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: