{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Banjalučki ''Ikar'' ima sretan kraj

13.9.2015. u 18:16
12
24
Banjalučki ''Ikar'' ima sretan kraj
12
Prvi dio petog regionalniog festivala ulične umjetnosti "Flaster Graffiti Jam" je završen, a Banja Luka je bogatija za još jedan mural pod nazivom ''Ikar''.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


Mural je radila poznata ekipa Etam Cru iz Poljske koji čine Bezt i Sainer, diplomirani slikari Akademije primijenjenih umjetnosti Univerziteta u Lođu.

Ova savremena interpretacija poznatog grčkog mita o Dedalu i njegovom sinu Ikaru ima nešto drugačiji kraj. Umjesto na Ikariju, mjesto na kojem je, po predanju, Ikar izgubio svoj život, savremeni Ikar je pao na krevet i u san.

''Priča ima srećan kraj i određenu simboliku koja se može u slojevima čitati kroz posmatranje i analizu ovog murala'', pojašnjava Ivan Kusturić, predsjednik udruženja "Flaster" koje je i organizator ove manifestacije.

Također dodaje da su umjetnici iz Poljske izuzetno pozitivno reagovali na boravak u Banjoj Luci jer se i sama Bosna i Hercegovina ne razlikuje mnogo od Poljske, čak je i jezik sličan, tako da im je bilo skoro kao kod kuće.

''Međutim, ono sa čim su prvenstveno bili zadovoljni je organizacija samog događaja, sve je teklo glatko i bilo je ziasta zadovoljstvo sarađivati sa njima'', kaže Kusturić i dodaje da Banja Luku u budućnosti vidi kao veliku galeriju na otvorenom jer to i jeste suština projekta započetog 2011. godine.

Ove godine je "Flaster Graffiti Jam'' podijeljen u dvije faze, a druga faza je planirana za kraj septembra, kada će bugarski umjetnik Bozko, inače diplomirani slikar Akademije umjetnosti Univerziteta u Sofiji, početi oslikavanje zida na zgradi pored već postojećeg murala, oslikanog prošle godine.

Na pitanje šta je zapravo mural i gdje je granica koja razdvaja ovaj pojam od pojma grafita, Kusturić kaže da je grafit zapravo slika na zidu, manjih dimenzija, slikana aerosolnom bojom u spreju, sa stilskim kontekstom koji vodi porijeklo od grafita koji su se krajem 1970-tih počeli pojavljivati u Sjedinjenim Američkim Državama i koji su obično nastajali ilegalnim putem.

''Riječ grafit se kod nas obično veže za bilo kakvu vrstu šaranja po zidovima, međutim kada neko crnim sprejem nažvrlja svoje ime ili neku psovku na fasadi, s ciljem uništavanja iste, stvar je vrlo jasna - u pitanju nije grafit nego vandalizam'', pojašnjava Kusturić.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba


S druge strane murali su slike velikih dimenzija, koje se rade duži vremenski period pa su samim tim i legalne, te obično nastaju u dogovoru sa vlasnicima zida koji se oslikava. Sa tehničke strane mural zahtijeva određenu pripremu površine, te eventualnu zaštitu izvedenog rada koja se izvodi u odnosu na samu tehniku, materijale koji su upotrebljeni u toku rada i druge slične parametre.

Sa umjetničke strane podrazumijeva određenu vrstu izraza, stil, estetiku, simboliku, te vještinu u tehnici.

''Osnovna razlika između murala i neke druge slikarske tehnike leži prvenstveno u dimenziji samog rada, podlozi po kojoj se slika, te u činjenici da se obično radi o slikama na otvorenom'', kaže Kusturić i dodaje da je mural i najstariji oblik slikarstva koji se javio prije nekoliko desetina hiljada godina na zidovima pećina.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: