BiH
0

Agencija za javne nabavke u BiH predstavila svoj elektronski sistem

FENA
Agencija za javne nabavke BiH predstavila je danas u Mostaru sistem elektronskih javnih nabavki koji se temelji na primjeni elektronskih sredstava komuniciranja u postupcima javne nabave i uvođenju elektronskih alata u različitim fazama procesa javne nabave.

BiH se, naime, u sklopu napora koje čini u procesu približavanja Evropskoj uniji obavezala da će implementirati taj sistem, a podršku u tomu pruža joj Vlada Njemačke putem ureda GIZ-a u BiH, i prva je zemlja u regiji koja ga je pokrenula.

"Agencija za javne nabavke BiH do sada je ostvarila značajne iskorake na polju uvođenja sistema elektronskih javnih nabavki, a prvi koraci učinjeni su 2009. godine uvođenjem elektronskog servisa za pripremu i dostavu izvještaja u postupcima javnih nabavki", kazala je na konferenciji za medije stručna savjetnica za legislativu Podružnice Agencije u Mostaru Anita Knezović.

Idući korak, kako je kazala Knezović, bio je uvođenje elektronskog servisa za objavu obavještenja u postupcima javnih nabavki koja su obavezna koristiti sva ugovorna tijela u BiH, a od septembra 2013. godine to je i jedini mogući način objave.

"Nakon toga, uveden je Registar ugovornih tijela i ponuđača kao informacijski servis koji na jednom mjestu sadrži podatke o ugovornim tijelima i ponuđačima i pruža jednostavnu pretragu svih podataka upisanih u tu bazu", kazala je Knezović.

Proces uvođenja elektronskih servisa za unaprjeđenje postupaka javnih nabavki, kako je istaknula direktorica Agencije Đinita Fočo, nastavlja se razvojem informacijskih sistema za e-Aukciju i e-Tendering.

"Sistem e-Aukcija podrazumijeva da ponuđači, nakon podnošenja i ocjene pristiglih ponuda, mogu sudjelovati u procesu daljnjeg takmičenja u smislu snižavanja cijena prvobitno poslanih ponuda, dok sistem e-Tendering će osigurati postavljanje konkursne dokumentacije na portal javnih nabavki, te postavljanje pitanja od strane ponuđača i davanja od strane ugovornih tijela, a vezano za tu konkursnu dokumentaciju", kazala je Fočo.

Ona je istaknula kako je planirano da će potpuno razvijeni, testirani i implementirani informacijski sistemi biti dostupni tokom iduće godine te kako je prednost korištenja tih servisa da se proces praćenja i objave postupaka javnih nabavki umnogome ubrza, uz značajnu transparentnost u provođenju postupaka javnih nabavki.

"Zahvaljujući elektronskim servisima svim sudionicima će znatno biti olakšano sudjelovanje u procesu javnih nabavki", kazala je Fočo te pozvala gospodarske subjekte iz BiH da se prijave u spomenuti Registar i na taj način besplatno predstave svoje robe i usluge putem interneta.

Također, direktorica je naglasila da su privrednicima, ponuđačima roba i usluga u procesima javnih nabavki, od strane Agencije na raspolaganju potpuno besplatne informacije, savjeti uz jednostavan pristup i odnos koji se temelji na odgovornosti prema domaćim poduzetnicima.