Šta političari obećaju, a šta urade
3

ACIPS će analizirati političke kampanje 15 stranaka

Piše: E. G.
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Političke stranke, njih 15, kroz isto toliko medija, naći će se i ove godine u Monitoringu predizborne kampanje koji radi Asocijacija Alumni Centra za interdisciplinarne postdiplomske studije. Kroz monitoring će se vidjeti koji to politički subjekti i stranke svoju izbornu kampanju baziraju na potrebama lokalne zajednice, a koji se služe ispraznom retorikom i nerealnim obećanjima kako bi došli do glasova.

ACIPS-u je ovo četvrti put da radi monitoringe izbornih kampanja. Kako je rekla predsjednica ACIPS-a Lajla Zaimović-Kurtović, cilj monitoringa je da fokusira političke subjekte da se što više bave temama koje su od prioritetnog značaja za lokalnu zajednicu. Stranke koje će biti obuhvaćene monitoringom izabrane su kao najrelevantnije te na osnovu geografske zastupljenosti. U ACIPS-su kažu da je cilj praćenja kampanje na ovaj način ujedno i pokušaj da se educiraju glasači da svoj glas daju na osnovu konkretnih rješenja koja stranke ponude.

Nakon završetka kampanje bit će objavljena kompletna analiza, a tokom kampanje će biti saopšteni preliminarni rezultati.

Vođa projektnog tima Anel Ališić kaže da je ACIPS izabrao određeni broj tema za koje smatraju da su relevantne za lokalni nivo i polazeći od toga radit će analizu političkih izjava koje se daju tokom kampanje. Radit će se kvalitativna analiza izjava, a ocjenjivat će se da li je izjava relevantna i tiče li se tema koje se odnose na lokalni nivo. Drugi nivo analize će se odnositi na to koliko je ta izjava konkretna.

Stranke koje će biti praćene su: SNSD, SDS, PDP, SDA, Stranka za BiH, SDP, Naša stranka, SBB, HDZ, HDZ 1990, HSS, DP, DNS, NS Radom za boljitak i DNZ. Predizborna kampanja ovih stranaka će se pratiti kroz 15 medija, a to su: BHT, FTV, RTRS, BN, TV KISS, PINK BiH, Dnevni avaz, Oslobođenje, Dnevni list, Nezavisne novine, Blic, Večernji list, Klix.ba, Pressrs.ba i Hercegovina.info. Pratit će se i dvije novinske agencije u BiH, a to su SRNA i FENA.

"Relevantne teme za lokalne izbore koje tretiramo su nezaposlenost, pitanje mladih i obrazovanja, teme lokalne samouprave, zdravstvo, selo i ruralni razvoj, borba protiv siromaštva, politike razvoja lokalne infrastrukture i teme koje se tiču zaštite okoliša. Izjave će se analizirati prevashodno prema njihovoj konkretnosti, a to znači da ćemo analizirati da li će predizborno obećanje moći na bilo koji način biti izmjereno nakon izbor", pojasnio je član tima projekta Goran Terzić.

Generalna ocjena dosadašnjeg toka kampanje je da se veliki broj izjava političkih subjekata odnosi na teme koje nisu u domenu lokalne zajednice, te da se stranke pozivaju na staru slavu.

Prvi preliminarni rezultati o načinu vođenja kampanje će biti predstavljeni sredinom projekta te vjerovatno još jednom kasnije.

"Znamo da ovdje niko nije zadovoljan, a jedini način da to mijenjamo jeste na izborima. S druge strane, jedini način da to kvalitetno uradimo jeste da pratimo na koji način politički subjekti govore o temama sa kojima se namjeravaju baviti u predstojeće četiri godine. Naglašavam da se političke stranke u BiH ponašaju odgovorno u onoj mjeri u kojoj se to od njih zahtjeva. Ako se ne suočavaju sa činjenicom da neće biti izabrani, oni i ne postaju odgovorniji", izjavio je član tima Adnan Huskić.