Povratak turba u F1
0

Na pomolu nova era u Formuli 1

Sarajevo-x.com
Sve češće u javnost pristižu informacije kako ekipe u Formuli 1 intenzivno rade na uzajamnom sporazumu o prelasku na novu vrstu motora, a koja bi trebala smanjiti potrošnju goriva ali i smanjiti količinu štetnih gasova koju sadašnji F1 bolidi emitiju.

Konzorcij ekipa u Formuli 1 sve je bliže konačnom rješenju o novim motorima koji će se koristiti u periodu od najmanje šest godina, a počevši od 2013. godine. U svakom slučaju, izvjesno je da će do tada biti obustavljen daljnji razvoj sadašnjih V8 motora radne zapremine 2,4 litra.

Motor koji će zamjeniti aktuelne atmosferske motore proizvodiće istu količinu snage, ali će definitivno trošiti znatno manje goriva, imaće manju emisiju štetnih gasova, i što je možda i najvažnije biće znatno jeftiniji i pristupačniji manjim ekipama koje imaju i mnogo skromnije budžete.

Također, poznato je da je postignut i inicijalni dogovor da se radi na razvoju četverocilindarskog motora radne zapremine 1,5 litara, a čiji će usis zraka biti potpomognut twin-turbo punjačem, dok će gorivo biti ubrizgavano direktno u cilindre. Ujedno, poznato je da će i uz novi motor bolidi Formule 1 biti opremljeni regenerativnim KERS sistemom.

Predsjednik Ferrarija Amadeo Felisa potvrdio je pristup razvoju novih motora u F1 na sajmu automobila u Pekingu, gdje je istakao da ako već Formula 1 treba pomoći razvoju tehnologija koje će se koristiti u automobilima onda je najbolje upravo da se radi na razvoju turbomotora sa direktnim ubrizgavanjem goriva, jer je to koncept koji još uvijek ima mnogo neiskorištenog potencijala.