Tehnologija
0

SAD: Raste broj onih koji ne žele Facebook

SRNA
U SAD je sve više ljudi koji ne žele da imaju profil na najpopularnijoj društvenoj mreži Facebook iako je broj korisnika ove mreže u svijetu iz dana u dan sve veći.

Pojedini korisnici Facebook kažu da zbog ove društvene mreže više i ne zovu svoje prijatelje, jer pregledajući njihove slike i poruke osjećaju da su sa njima dovoljno povezani i da znaju šta se bitno dešava u njihovom životu.

Interesantno je da se, osim ljudi srednjeg i starijeg doba koji brišu svoj nalog na Facebooku, sada javlja i naraštaj mladih koji uopšte ne žele da otvaraju profile, pa makar i zbog radoznalosti, da bi vidjeli kako ona funkcioniše.

Jedan student medicine opisao je kako se sa osobom sa ove društvene mreže sreo u stvarnom svijetu. U liftu zgrade on se našao kraj žene koju nikada nije sreo, ali je putem Facebook poznavao njenog brata, pa je tako znao da potiče sa malog ostrva u Washingtonu, gdje je nedavno putovala.

"Znao sam ove stvari o njoj, ali sa njom nikada nisam pričao. Tada sam pomislio da je sve ovo malo nezdravo", rekao je student medicine Tyson Balcomb iz Oregona.

Dok Facebook planira da poveća broj svojih korisnika, uglavnom ulazeći na područje Azije i Latinske Amerike, izgleda da je došlo do zasićenja u SAD, gdje oko 200 miliona ljudi ili dvije trećine populacije koristi ovu društvenu mrežu, piše new York Times. 

Kompanija Facebook trenutno ima više od 800 miliona aktivnih korisnika širom svijeta.
Iako Facebook nije najstarija društvena mreža, ona je uspjela izgraditi specifičan način zbližavanja ljudi, čime je stekla veliku popularnost. 

Razlog zbog kojeg je Facebook postao planetarno popularan jeste taj što je njegov autor Mark Zuckerberg imao viziju da svakodnevni društveni život prenese na internet i omogući svojim korisnicima da rade upravo ono što bi radili da sjede na kafi ili šetaju gradom.

Ali, oni koji ne koriste ovu društvenu mrežu smatraju da njeno korištenje stvara upravo suprotan efekat i, u stvari, udaljava ljude umjesto da ih zbližava.

Pojedini bivši korisnici Facebook kažu da je između njih i njihovih bliskih prijatelja stvorena praznina nakon što su objavljivili bitne događaje - prekretnice u njihovom životu, koja je nastala, jer nije bilo reagovanja kakvo su očekivali, a mnogi korisnici su zabrinuti i zbog privatnosti. 

Oni koji se bave proučavanjem društvenih mreža kažu da se pitanje privatnosti svodi na povjerenje. 

Amanda Lenhart, koja provodi istraživanje o tinejdžerma, djeci i porodicama, kaže da su ljudi koji koriste Facebook skloni da imaju "opći osjećaj povjerenja u druge i u institucije", a oni oprezniji odlučuju da ne koriste ovu mrežu zbog straha da bi im se moglo desiti nešto loše.
Ona kaže da oko 16 posto Amerikanaca zbog toga nema mobilne telefone i dodaje da će uvijek biti onih nepovjerljivih.

Predstavnici Facebook kažu da ne očekuju da svi postanu njihovi korisnici, nego rade na tome da postojeće korisnike zadrže duže na mreži kako bi im prikazali što više reklama i tako ostvarili veći profit. 

Najveći rast ove kompanije trenutno je u zemljama Azije i Latinske Amerike, gdje ima ljudi koji nisu ni čuli za Facebook.

Portparol Facebooka Jonathan Thaw kaže da ova kompanija želi ljudima da ponudi smislen, zabavan i besplatan način da se povežu sa svojim prijateljima, koji je pritom i privlačan za široke mase.

Međutim, postoje i oni koji kažu da im profil na najpopularnijoj društvenoj mreži nije potreban, jer se osjećaju čudno kada zadiru u nečiju privatnost. Oni pojašnjavaju da, kad god nekoga požele, radije ga pozovu telefonom i čuju se sa njim.
Mnogi smatraju da bi upravo otpor ovoj društvenoj mreži mogao biti "vruća tema" razgovora u društvu, kao što je to nekada bilo kada odbijete da kupite TV prijemnik.

Analitičar "Altimeter Group" Susan Etlinger smatra da društvo polako prihvata kao normalno da svi budu na društvenim mrežama, pa bi se u budućnosti moglo desiti da neprihvatanje pripadnosti takvim kontaktima može protumačiti kao da nešto krijete i izazvati sumnju.

Oni koji preko društvenih mreža traže partnere smatraju da sada, za razliku od ranijeg perioda, mogu djelimično provjeriti sa kakvom osobom će izaći na sastanak, ali i ti podaci ne moraju biti tačni. 

Iako su mišljenja podijeljena o tome da li je korištenje društvenih mreža dobro ili nije, sigurno je da će uvijek biti onih koji će ostati "buntovnici".