Vrijedan 2 miliona funti
0

FOTO+VIDEO / Robotski automobil vozi i upravlja potpuno samostalno

Sarajevo-x.com
Robotski automobil vrijedan dva miliona funti, koji vozi i upravlja potpuno samostalno. razvili su naučnici na Univerzitetu Oxford. On bi mogao postati rješenje saobraćajnih gužvi, piše Daily Mail.

To znači da bi tehnologija prethodno viđena TV seriji iz osamdesetih pod nazivom "Knight Rider", a koju je koristio automobil "KITT", mogla značiti početak ere robotskih automobila koji bi se na cestama trebali pojaviti za petnaest godina.

Naučnici vjeruju da ovakvi automobili mogu eliminisati agoniju i troškove koje donose gužve u saobraćaju. To je zbog toga što robotski automobili mogu pratiti cestu kojom se kreću te upozoriti ostale na eventualne zastoje, nakon čega će oni tražiti način da to izbjegnu.

Umorni vozači će moći uključiti autopilota kada žele spavati i odmoriti se. Na taj način ne bi bilo problema ni za vozače koji popiju čašicu više.

Inteligentni automobil je nazvan "Wildcat", a napravljen je u saradnji sa kompanijom "BAE Systems". On analizira svoju okolinu i samostalno "donosi" odluke kuda će se kretati.

"Wildcat" je opremljen laserima i kamerom. Ovi uređaju predstavljaju njegove "oči" kojim "gleda" cestu. Tu je i masivni kompjuterski mozak koji obrađuje informacije, donosi odluke i prilagođava se promjenama okolnosti, brzine i okruženja.

Naučnici tvrde da je daleko superiorniji od konvencionalne satelitske navigacije jer je mnogo precizniji. Također, potpuno je samostalan i nije mu potrebna satelitska navigacija kako bi utvrdio svoj položaj. "Wildcat" potpuno samostalno izbjegava sve prepreke i zaobilazi automobile.

Automobil ima dva glavna seta "očiju" i senzora. Rotirajući 3D laserski skeneri na krovu mapiraju i mjere okolinu, te stvaraju 3D sliku okoline dok se automobil kreće. Laserski skeneri na braniku, koji su postavljeni lijevo i desno, vrše slične funkcije praćenja ceste i okoline.

Tu je i kamera na krovu koja pravi 20 fotografija u sekundi, što omogućava automobilu da procijeni i izmjeri udaljenost i odabere pokrete, baš kao što to rade ljudi.

Veliki kompjuter ima 2.000 puta više memorije i 16 puta više "snage" od standardnog kućnog kompjutera. On pomaže pri koordinaciji senzora.

Osim glavnog, tu je i drugi kompjuter koji se ponaša kao elektronski mozak. On prima informacije od kamera i laserskih skenera kako bi stvorio pogled na cestu i okolinu i kontrolisao upravljanje, zaustavljanje i pokretanje kada je to potrebno, a sve to bez potrebe za vozačem.

Robotski automobil "uči" iz svojih iskustava i izbjegava moguće probleme, šahtove, pješake i saobraćajne gužve. Vozač može "reći" automobilu gdje želi da se odveze.

Automobil je baziran na Bowler Wildcat off-road trkaćem automobilu kojeg pokreće 2,5-litarski TD5 turbodizelski motor. On se testira u sklopu petogodišnjeg programa na Univerzitetu Oxford.

Profesor Paul Newman vjeruje da će se ovi automobili masovno kretati cestama za petnaest godina. Naučnicima je jasno da ova tehnologija mora proći rigorozna testiranja. No, nije puno vremena prošlo otkako su ABS, navigacija i pametni telefoni smatrani naučnom fantastikom, a danas su to stvari bez kojih je gotovo nemoguće živjeti.

"Cilj nove tehnologije je prekinuti ovisnost o GPS-u, poboljšati preciznost navigacije, smanjenjiti emisiju štetnih gasova, analizirati uslove na cestama, pratiti rizike i ponuditi hands-free iskustvo vozaču koji se nalazi u automobilu", rekao je profesor Newman.