Uvodi se 2014. godine
5

Novi sistem kontrole zračnog saobraćaja je moguće hakirati

Klix.ba
Prema izjavama istraživača sigurnosti, nova tehnologija kontrole zračnog saobraćaja, koja će u Sjedinjenim Američkim Državama biti uvedena 2014. godine, je sklona potencijalno opasnim manipulacijama.

Stvarne mane sistema su možda male u odnosu na najveće strahove, jer se avioni ne mogu direktno kontrolisati i preusmjeravati. Međutim, istraživači kažu kako se sistem može prevariti da vidi avione koji u stvarnosti nisu tu.

Poruke koje sistem šalje nisu kodirane i ne zahtijevaju autentikaciju, što znači da svako sa osnovnom tehnologijom i znanjem može identificirati bilo koji avion i vidjeti njegovu lokaciju, prenosi CNN.

Kompjuterski stručnjak Andrei Costin je na konferenciji o sigurnosti u Las Vegasu govorio o mogućim negativnim scenarijima.

Stari radarski sistemi se zamjenjuju novom tehnologijom nazvanom Automatski zavisni nadzorni i prijenosni sistem (ADS-B). Tradicionalni radarski sistemi rade tako što pošalju signal koji, kada dođe do aviona, aktivira uređaj koji odašilje svoju poziciju.

Novi sistem koristi globalni satelitski navigacijski sistem, koji konstantno odašilje lokacije svih aviona. Informacije se šalju drugim avionima i stanicama na zemlji, koje informacije dalje šalju kontroli zračnog saobraćaja.

Na ovaj način će informacije o letovima biti otvorene javnosti.

Prema Costinovim riječima, šansa da će neko ove rupe u sigurnosti iskoristiti za terorizam su male, ali uvijek postoji šansa da će ih neko iskoristiti da zbija šale. Costin kaže i da će vojska sada vrlo lako moći pratiti privatne avione. Presretanje poruka, onesposobljavanje sistema i ubacivanje lažnih informacija se može uraditi pomoću jednostavne tehnologije, koja se može nabaviti bilo gdje za manje od 800 dolara.