Igra koja se odvija u realnom vremenu i u kojoj je cilj izgraditi funkcionalan grad, odnosno savladati sve prepreke na koje se pritom nailazi, zahtijeva da uvijek budete online, čak i kad svoj grad gradite u single player modu.
Noćna mora kreatora nastavljena je diskusijom o sistemu menadžmenta saobraćaja, ali i kompletnom algoritmu igre. Pojedini igrači sada su otkrili i nove rupe. Pojavljuju se stanovnici grada koji nemaju ni stalni posao, niti dom. Oni hodaju uokolo do najbližeg otvorenog radnog mjesta ili doma, što stvara glavobolje u planiranju grada. Simsi koji ne nađu posao u blizini ne koriste javni prijevoz, već pješače. Djeca ne mogu tako lako stići u školu, a svi policajci pojavljuju se na istom mjestu nesreće odjednom, čak i kad su policijske stanice pažljivo raspoređene po različitim dijelovima grada.
Popularno rješenje je gradnja jedne ulice koja vijuga gradom poput zmije. Ovo olakšava neke probleme. Ipak, loš algoritam mogao bi biti odgovor i na jednu od najvećih misterija novog SimCityja - zašto je površina grada tako drastično smanjena. Mnogi igrači kažu da je najveći problem s kojim se njihovi stanovnici susreću klaustrofobija.