Tehnologija
0

Na pomolu novi rat Microsofta i Applea?

Sarajevo-x.com
Appleov iPhone nema šanse da zaposjedne veći dio tržišta pametnih telefona, izjavio je Steve Ballmer, CEO Microsofta u intervjuu za USA Today. Moglo bi se reći kako je dugogodišnji rat operativnih sistema započeo novu bitku - Bitku za 'smartphone' (pametne telefone).

U posljednje dvije decenije, Microsoft je bio nadmoćan nad ostalim operativnim sistemima i ostao dominantan kada je riječ o prodaji softvera za personalne računare.

Apple je sa svojim iPodom zavladao tržištem media playera otkako ga je predstavio javnosti prije tačno šest godina.

Pošto je izlazak Appleovog iPhona zakazan za ljeto, biće interesantno vidjeti da li će kralj media playera, dograbiti i značajniji dio tržišta pametnih telefona. Ballmer kaže da neće, ali Apple se ne slaže.

Apple već neko vrijeme tvrdi da im je cilj prodati 10 miliona iPhona, sa optimizovanim Mac OS X operativnim sistemom, do kraja 2008. godine.

I pored tvrdnji Applea, analitičari tvrde da će taj cilj biti teško ispuniti, kako zbog odluke da rade samo sa jednim telekom operaterom (Cingular/AT&T), tako i zbog činjenice da će model od 4 GB koštati 499, a model od 8GB 599 dolara.

Tokom prošlosedmičnog intervjua za USA Today, Ballmer priznaje Appleov uspjeh sa iPodom, ali opisuje iPhone kao nebitan proizvod. Da, dobro ste pročitali, nebitan.

"Nema šanse da iPhone dobije značajniji udio u tržištu", izjavio je Ballmer. "Nema šanse. To je sprava od 500 dolara. Možda će zaraditi mnogo novca na njoj. Ako pogledate 1,3 milijarde telefona koji su u prodaji, vidjećete da je naš softver [Windows Mobile] na 60 do 80 posto njih. I šta to ostavlja Appleu, šansu da dobije udio od 2 do 3 procenta."

Prema procjeni, oko 5 miliona ručnih računara i pametnih telefona pokreću starije verzije Microsoftovog Windows Mobile i Windows CE-a. U februaru, Microsoft je objavio puštanje u prodaju OS-a Windows Mobile 6. U narednim mjesecima mnogi novi telefoni naći će se u prodaji sa Microsoftovim novim operativnim sistemom uključujući uređaje iz evropske mobilne mreže Orange, mobilne korporacije Softbank iz Japana i T-Mobilea u SAD-u.

Da li će se Ballmerov pogled na iPhone kao nebitnu spravu ispostaviti tačnim ili će Appleova nevjerovatna mogućnost da transformiše dosadnu formu u cool opcije donoseći "iCalls, iBusy, iHangUp" donijeti i uspjeh? To su stvari koje još niko ne zna. Ipak, jedna stvar je sigurna. Biće ovo zanimljiva godina u industriji mobilnih i pametnh telefona.